۲۰هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار داریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۲۰هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار داریم

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار فارغ التحصیل دکتری داریم که بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد رهبر صبح امروز در حاشیه گردهمایی معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: برنامه داریم از نخبگان تجربی که دارای ایده، ابتکار و حرفه خاصی هستند، در دانشگاه استفاده کنیم و از تجارب آنها، محتوای آموزشی تدوین کنیم.

وی افزود: اگر فردی که دارای تجربه است بتواند ایده منجر به تجاری سازی را ارائه دهد، این ایده مورد حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد قرار می گیرد و یا در شرکت های رشد این دانشگاه از آن حمایت خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: برنامه داریم فردی که توانایی نگارش دارد را در کنار نخبگان تجربی قرار دهیم تا این نخبگان بتوانند تجربیات خود را مستندسازی کنند و تبدیل به محتوا، پایان نامه و رساله کنند و بر اساس آن به این افراد مدرک مناسب اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد دانشجویان دکترا پس از فارغ التحصیلی قصد تدریس در دانشگاه های کشور را دارند، تاکید کرد: این سیکل معیوب باید اصلاح شود، چرا که آموزش ما باید برای پژوهش باشد.

رهبر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار فارغ التحصیل دکترا داریم که بیکار هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: مدرک گرایی در کشور ما تبدیل به یک ضایعه شده است که همه ما گرفتار آن هستیم.

وی اضافه کرد: درست است زمانی با توجه به موضوع مدرگ گرایی توانستیم سطح دانش را ارتقا دهیم اما امروز مبتکرانی در کشور داریم که فاقد مدرک هستند و آنها فراموش شده اند.

رهبر به خودروی برقی دانشگاه آزاد نیز اشاره کرد و گفت: برای تجاری سازی این خودرو مذاکرات زیادی صورت گرفته و برنامه داریم با کسب استانداردهای لازم، این خودرو را تجاری سازی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: در ابتدا ۱۰۰ خودروی برقی تولید خواهیم کرد که ممکن است هزینه تولید آن در ابتدای راه بالا باشد اما پس از اینکه میزان تولیدات افزایش یافت، قیمت این خودرو نیز کاهش بیشتری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با صنایع مختلف مذاکره کردیم تا قطعات لازم برای خودروی برقی ساخته شده در واحد قزوین این دانشگاه را تولید کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار