۲۰ هزار فارغ التحصیل دکتری در سال؛ ظرفیت هیات علمی ۴ هزار نفر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۲۰ هزار فارغ التحصیل دکتری در سال؛ ظرفیت هیات علمی ۴ هزار نفر

شریعتی نیاسر گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۲۴ هزار نفر بوده و سالانه حدود ۲۰ هزار دانشجوی دکتری فارغ التحصیل می‌شود.
حدود ۲۰ هزار فارغ التحصیل دکتری در سال؛ ظرفیت هیات علمی ۴ هزار نفر در سالمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر ساماندهی دوره‌های تحصیلی آغاز و پیش نویس آن نیز تهیه شده است.

وی ادامه داد: فاز اول این ساماندهی از دوره دکتری آغاز شده است و امیدواریم با نهایی شدن فرایند تصویب آن تا پایان مهر ماه سال جاری، بتوانیم آن را ابلاغ کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه ها با حدود 100 هزار دانشجوی دکتری در کشور مواجهه هستند و قاعدتا ظرفیت بکارگیری این تعداد دانشجو را به عنوان عضو هیات علمی ندارند، از این رو باید به اشتغال این دانشجویان توجه شود.

نیاسر تصریح کرد: ظرفیت هیات علمی در دانشگاه ها در سال حدود 4 هزار نفر است. این در حالی است که ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال 24 هزار نفر بوده و سالانه حدود 20 هزار دانشجوی دکتری فارغ التحصیل می شود.

وی یادآورشد: اگر دوره های دکتری هدفمند شوند به طور طبیعی ظرفیت ها کاهش می یابد نه اینکه ما بخواهیم ظرفیت ها را کم کنیم. ما باید تلاش کنیم آموزش در مقطع دکتری هدفمند شده و در راستای آن ظرفیت ها نیز معنی دارتر می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار