۲۲۸ رشته به تعداد رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای افزوده می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۲۲۸ رشته به تعداد رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای افزوده می شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: ۲۲۸ رشته کارشناسی ناپیوسته به رشته های این دانشگاه افزوده می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صالحی‌عمران بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۲۰۰ هزار دانشجو در ۱۶۰ رشته تخصصی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در حال تحصیل هستند، افزود: این دانشجویان در ۱۷۳ دانشکده به صورت تکنسین و حرفه‌ای دروس فنی را فرا می‌گیرند.
وی ادامه داد: هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تربیت نیروی تکنسین بوده و تربیت نیروی تکنسین در بین نیروهای مهارتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تکنسین و کارگر ماهر در بحث تولید بسیار مؤثر هستند.
صالحی از دریافت مجوز افزایش رشته برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۲۲۸ رشته کارشناسی ناپیوسته به رشته‌های این دانشگاه افزوده می‌شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به جذب ۱۵۰ نفر هیئت علمی جدید در این دانشگاه، افزود: همچنین ۱۳۰۰ نیروی حق التدریس این دانشگاه به صورت رسمی جذب خواهند شد.
صالحی عمران با بیان اینکه به‌روزرسانی رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار است، ادامه داد: در حال حاضر به‌روزرسانی رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد و در این زمینه هیچ‌گونه عجله‌ای نداریم و سعی می‌شود این اقدام بر اساس آمایش سرزمین انجام شود.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دستگاه ماموریت‌گرا بوده و فعالیت این دانشگاه رابطه تنگاتنگی با مقوله اقتصاد در کشور دارد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هدف این دانشگاه تربیت نیروی کارآفرین و خود اشتغال است، گفت: ۱۰۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.
صالحی عمران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای دولت کادر تربیت نمی‌کند، افزود: در حال حاضر و در شرایط بحرانی اقتصادی و وجود تحریم‌های متعدد، تکیه بر توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های اقتصادی می‌تواند در بهبود شرایط بسیار کمک کند.
وی ادامه داد: آموزش‌های فنی می‌تواند به تربیت نیروهای متخصص کمک کند و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی فنی با توجه به ارتباط با بدنه کار بسیار مؤثر است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان زنجان بیش از ۲۰۰۰ دانشجو دارد و این دانشگاه می‌تواند کمک قابل توجهی در بحث اشتغالزایی و رونق اقتصادی داشته باشد.
صالحی‌عمران با بیان اینکه در سال گذشته چهار رشته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه شده است، گفت: مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز در استان زنجان در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن در استان زنجان تجهیزات مناسب کارگاهی نیز وجود دارد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ۱۸۰ میلیون تومان برای تجهیز دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران استان زنجان مدنظر قرار گرفته و ۹۰ میلیون تومان برای تجهیز دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران برای تجهیز کارگاه و آزمایشگاه پیش‌بینی شده است.
صالحی‌عمران گفت: بسیاری از مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای مربوط به موضوع فرهنگی و امر فرهنگ‌سازی است و بسیاری از والدین و خانواده‌ها نسبت به رسالت و وظایف این دانشگاه آشنایی ندارند.
با حضور صالحی عمران هفدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه فنی و حرفه‌ای با شرکت بیش از ۴۰۰ ورزشکار، مربی و سرپرست از سراسر کشور آغاز شد.
ورزشکاران دانشجو از ۱۰ منطقه آموزشی دانشگاه‌های فنی وحرفه ای کشور در این رقابت‌ها حضور دارند که تا اول شهریورماه در سه رشته والیبال، تنیس روی میز و تکواندو به رقابت می‌پردازند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار