۲۲ هزار نفر در سامانه بیکاری در خوزستان ثبت نام کردند

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: با توجه به بیکار شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۲۲ هزار نفر در سامانه بیکاری در استان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان غمگین در خصوص این خبر اظهار کرد: با توجه بیکار شدگان ناشی از ویروس کرونا تاکنون ۲۲ هزار نفر خوزستان در سامانه بیمه بیکاری درخواست‌های خود را ثبت کرده‌اند.

وی افزود: پایش و تأیید نهایی بیکار شدگان ناشی از کرونا از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی در حال بررسی و تفکیک است و بعد از آن به استان‌ها اعلام می‌شود.

غمگین تصریح کرد: واحدهایی که نیروهای آن مشمول حوادث غیرمترقبه (بیکاری ناشی از کرونا) هستند متشکل از ۱۰ رسته شغلی و فعالیت‌های زیربخش آن است که در دستورالعمل منعقده معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی قید شده و به استان‌ها اعلام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، شمار مقرری بگیران استان را ۸ هزار و ۹۰۰ نفر برشمرد و گفت: از میان ۲۲ هزار نفر ثبت نام شده تاکنون طبق پالایش اولیه در ستاد، حدود ۱۸ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری بوده‌اند که به زودی پس از پالایش نهایی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همکاری سازمان تأمین اجتماعی دو لیست واجد شرایط شامل «حوادث غیرمترقبه» و «متقاضیان عادی» انجام و سایر مراحل به استان اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: پس از دریافت لیست مشمولان حوادث غیرمترقبه از ستاد و ارسال به شهرستان‌ها در نامه‌ای از سوی اداره کار هر شهرستان به شعب بیمه معرفی می‌شوند و تأمین اجتماعی نیز اقدام به پرداخت مقرری می‌کند.

اخبار استان اخبار