۲ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی امسال جذب می شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس هیات عالی جذب هیات علمی دانشگاههای کشور گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به عنوان عضو هیات علمی جذب دانشگاههای سراسر کشور می شوند.

محمدعلی کی نژاد روز شنبه درحاشیه نشست منطقه‌ای هیأت‌های اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد ۸۰۰ نفر در دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یکهزار و ۲۰۰ نفر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۵۰۰ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی جذب خواهند شد.

وی زمان فراخوان جذب هیأت علمی را شهریور و بهمن ماه سال جاری بیان کرد و گفت: برای جذب هیأت علمی شهریورماه فراخوان داده می‌شود و متقاضیان به صورت الکترونیکی شرکت می‌کنند و تا بهمن ماه امسال مراحل جذب اعضای جدید هیأت علمی طی می‌شود.

کی نژاد در بخش دیگری به موضوع در خواست عضو هیأت علمی از سوی کشورهای عراق و افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان از جمهوری اسلامی ایران در خواست عضو هیأت علمی دارند که طبق بررسی به عمل آمده با توجه به روند جذب عضو هیأت علمی در ۱۰ سال گذشته ضمن تأمین نیاز مراکز آموزش عالی کشور می‌توان نیاز کشورهای عراق و افغانستان را نیز تأمین کرد و محدودیتی برای همکاری با کشورهای همسایه در این رابطه نداریم.

کی نژاد ادامه داد: برای تحقق این امر باید سیاستگذاری لازم صورت گیرد که مستلزم اتخاذ راهکار مناسب از سوی وزارتخانه‌های ۲ کشور عراق و افغانستان و جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به موضوع گردشگری سلامت و استقبال صورت گرفته از سوی کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: با اعتماد ایجاد شده به پزشکان ایرانی موضوع گردشگری سلامت در کشور ایران رو به گسترش است اما این روند اکنون در کشور با نابسامانی همراه است ضمن اینکه در این رابطه بهتر می‌توانیم عمل کنیم.

کی نژاد، با اشاره به جذب هیأت علمی دانشگاه‌های استان خوزستان و نیز شرایط و ضوابط دانشگاه‌های این استان گفت: در این نشست که با حضور اعضای اجرایی جذب هیأت‌های علمی دانشگاه‌های استان خوزستان اعم از دولتی، غیردولتی، پزشکی برگزار شد مسائل و ابهامات موجود در این رابطه بررسی و راهکار لازم برای رفع آنها اتخاذ شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار