۲.۳ میلیون بیکار داریم/ هدفگذاری برای ایجاد یک میلیون شغل در ۱۴۰۲

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

معاون وزیر کار با با بیان اینکه ایجاد سالانه یک میلیون شغل مسئله بیکاری را در کشور ریشه کن نمی کند، گفت: ۲.۳ میلیون نفر بیکار در کشور داریم که ۴۰ درصد آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود کریمی در مصاحبه رادیویی اظهار داشت: ایجاد سالیانه یک میلیون شغل حتی اگر به صورت مکرر هم انجام شود بدون شک مسئله بیکاری را در کشور ریشه کن نخواهد کرد. طبق آمار مرکز آمار ایران هم اکنون ۲.۳ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد این تعداد جمعیت بیکار فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

معاون کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این آمار نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از جمعیت بیکار در کشور را جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: امسال برای ایجاد سالانه یک میلیون نفر شغل هدف گذاری شده است. تقسیم کار دستگاهی و استانی برای نخستین بار در کشور رخ داد و به صورت منظم و مرتب بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت شد.

کریمی اظهار داشت: حلقه مفقوده ای که در بازار کار در سطح حاکمیت و برنامه ریزی کلان کشور همیشه وجود داشت عدم نظارت صحیح، مستمر و مکرر بر عملکرد استان‌ها و دستگاه‌ها بود که خوشبختانه در طول یک ساله اخیر این اتفاق افتاده یعنی همه استان‌ها و دستگاه‌ها نسبت به عملکرد خود در حوزه اشتغال پاسخگو بودند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یک مسئله تک بعدی نیست، عنوان کرد: اشتغال مسئله‌ای نیست که با تسهیلات دادن یا فقط با ارائه آموزش و کسب مهارت بتوان مشکل و معضل را بر طرف کرد.

معاون کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اشتغال یک مسئله همه جانبه و دارای ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار