۴۰ درصد آموزش‌های دانشگاه آزاد مجازی خواهد بود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

علمایی گفت: بخشنامه‌ای امروز صادر می‌شود که ۴۰ درصد آموزش دانشگاه‌های آزاد مجازی و ۶۰ درصد حضوری خواهد بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه به معنای واقعی باید در کنار آموزش، پژوهش‌ها را مضاعف کند. حتی معتقدیم آموزش فقط به انتقال علم مختصر نمی‌شود و باید به سمت یادگیری عمیق حرکت کنیم.

او ادامه داد: مهارت افزایی در آموزش یک نکته حائز اهمیت است که باید در کنار یادگیری عمیق؛ مهارت افزایی هم تقویت شود. شرایطی را در آینده اعلام می‌کنیم که دروس پایه را افراد متخصص تدریس کنند تا آموزش بر مبنای یادگیری عمیق و مهارت افزایی صورت بگیرد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد گفت: تبدیل آموزش حافظه محور به یادگیری عمیق و کاربردی یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد در آینده است تا زمینه اشتغال دانشجویان در شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود. اگر افراد در حوزه مهارتی و تخصص خود آموزش ببینند، آمار بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی کاهش پیدا می‌کند.

علمایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌تواند به مدل قدیمی ادامه دهد و سرنوشت دانشگاه در گرو این موضوع است که آموزش‌ها به سمت پژوهش محور، کاربردی و کارآمد حرکت کند.

او افزود: بخشنامه‌ای امروز صادر می‌شود که ۴۰ درصد آموزش دانشگاه‌های آزاد مجازی و ۶۰ درصد حضوری خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار