۴۵۰ میلیارد تومان برای ‌ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خوزستان اختصاص یافت

دسته ها: اخبار استان اخبار

۴۵۰ میلیارد تومان برای ‌ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خوزستان اختصاص یافت

استاندار خوزستان گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان برای ‌ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خوزستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی در سیزدهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی‌های برتر که امروز در سالن گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی‌ها به عنوان یک رکن در زمینه‌های اقتصاد و تولید به شمار می‌‌آیند.

وی با اشاره به این‌که تعاونی‌ها موجب جلوگیری از بخشی‌نگری و ایجاد خلاء در بین مردم و دولت خواهند شد، بیان کرد: سیاست‌گذاری صحیح مسئولان و سپردن برنامه‌ریزی‌ها به مردم و تعاونی‌ها موفقیت تعاونی‌ها را به همراه دارد.

استاندار خوزستان به روحیه جمعی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی مطلوب به عنوان دو ویژگی مردم و تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: به این دو خصوصیت باید نگاه جدی وجود داشته باشد.

وی بر نقش و اثرگذاری تعاونی‌ها در زمینه توسعه و حضور مردم در بحث اشتغال تأکید کرد و اظهار داشت: مردم باحضور در صحنه اجتماعی می‌توانند در سبک بار شدن دولت و جلوگیری از سنگینی هزینه‌ها نقش قابل توجهی را ایفا کنند.

شریعتی با اشاره به اینکه مردم با حضور در بخش‌های گوناگون تعاونی‌ها نقش حلقه اتصال میان سازمان‌ها و ادارات عمل کنند، گفت: خوزستان از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در بخش تعاونی‌ها برخوردار است‌.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر ملی توسط چهار تعاونی استان خوزستان طی دو سال متوالی بیانگر توان و ظرفیت بسیار بالای استان در زمینه تعاونی‌ها است.

وی با اشاره به این‌که تعاونی‌های تولیدی با تجمیع اندک سرمایه اعضا، می‌توانند اعتبار مالی را در جهت تولید ملی به کار گیرند و در مسیر بالا بردن تولید کمک کنند، ادامه داد: باید به نقش تعاونی‌ها در حوزه توسعه اقتصادی، بازار یابی و فروش توجه جدی شود.

شریعتی با بیان این‌که مساله تعاون در زمینه توسعه اقتصادی و اثرگذاری آن رونق اقتصادی نقش قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: سیاست توسعه بر مسئله افزایش تولید داخلی و ملی تمرکز دارد و هرگونه اقدام باید در جهت رسیدن به این هدف باشد تا بتوان رشد جامعه اقتصادی و افزایش تولید ملی در کشور را رقم زد.

استاندار خوزستان با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار طی امسال برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور توسط دولت، افزود: از این میزان سهم خوزستان تقریبا 450 میلیارد تومان است که برای اعطا به بانک‌ها اختصاص داده شده تا از این فرصت بسیار خوب جهت اشتغال دراین مناطق استفاده شود.

به گزارش تسنیم، در سیزدهمین جشنواره استانی از 23 تعاونی برتر خوزستان تجلیل و قدردانی به عمل آمد که شامل 4 تعاونی برتر کشوری و 19 تعاونی برتر استانی هستند و فعالیت های آنها در زمینه های تولید، توزیع، مصرف و خدمات در بخش هایی نظیر کشاورزی و صنعت است و موفق شده اند به عنوان تعاونی برتر انتخاب شوند.

اخبار استان اخبار