۶ میلیارد ریال زکات فطره در خوزستان جمع‌آوری شد

دسته ها: اخبار

معاون کمیته امداد خوزستان:
۶ میلیارد ریال زکات فطره در خوزستان جمع‌آوری شد
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان گفت: تاکنون ۶ میلیارد ریال زکات فطریه از سوی این کمیته در این استان جمع‌آوری‌شده است.

محمدرضا علیپور اظهار کرد: یک هزار و ۵۳۰ حامی در ماه رمضان، یک هزار و ۹۵۵ یتیم را در خوزستان حمایت کردند. همچنین در این ماه، ۹۴۰ خیر تعداد ۹۷۷ کودک غیر یتیم را در قالب طرح محسنین حمایت کردند.

وی افزود: بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون برای اطعام کمک شده و بیش از ۱۲۴ هزار نفر را اطعام کردیم. همچنین حدود ۸۰۰ خانوار توسط مسئولان استانی و محلی در قالب طرح «مفتاح الجنه» مورد سرکشی قرار گرفتند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان تصریح کرد: در ماه رمضان با کمک خیران به ویژه اصناف، سه هزار کیسه همیاران مولا را میان خانواده‌های بی‌سرپرست توزیع کردیم. این کیسه‌ها هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک غیر نقدی بوده‌اند.

علیپور عنوان کرد: ۳۲ مرکز نیکوکاری در خوزستان داریم که در ماه رمضان کمک‌هایی را در قالب سفره افطاری و سبد کالا با هزینه ۹۰۸ میلیون تومان به نیازمندان داشتند. این مراکز تعداد ۶۰۰ نفر حامی را برای ایتام محله‌های خود جذب کردند.

وی در پایان گفت: دبیرخانه شورای زکات استان که کمیته امداد متولی آن بوده، تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان در خوزستان در قالب زکات فطریه جمع‌آوری کرده است. این مبلغ تنها از مصلاهای محل برگزاری نماز عید فطر جمع‌آوری شده ولی صندوق مستقر در مساجد باقی‌مانده و پیش‌بینی ما برای زکات فطریه در خوزستان مبلغ دو میلیارد تومان است.

اخبار