۷۵ درصد ظرفیت دانشگاه علمی‌کاربردی خالی است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۷۵ درصد ظرفیت دانشگاه علمی‌کاربردی خالی است

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: مهرماه امسال 550 هزار ظرفیت اعلام کردیم که 130 هزار نفر ثبت‌نام کردند یعنی 400 هزار ظرفیت خالی داریم که حداقل 100 هزار ظرفیت از رشته‌های بسیار مورد نیاز کشور است.
محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در حال حاضر برنامه‌های این دانشگاه در راستای ارتقای کیفیت انجام شده است و ما می‌توانیم ادعا کنیم که بسیاری از مشکلات را حل کردیم و مشکلات باقی‌مانده نیز به مرور حل می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در دانشگاه جامع علمی کاربردی متقاضی برای رشته‌های بدون بازار کار بیشتر است و داوطلبان بیشتر به سمت رشته‌هایی می‌روند که بازار کار کمتری دارد ولی مدرک گرفتن در آن‌ رشته‌ها ساده‌تر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی عنوان کرد: برخی رشته‌های مهارتی و صنعتی در این دانشگاه در سطح جهانی است و بازار کار خوبی هم دارد ولی صندلی‌ها در این رشته‌ها خالی مانده که باید توجه به این رشته‌ها در میان مردم فرهنگ‌سازی شود.

امید با بیان اینکه در حال حاضر 75 درصد ظرفیت دانشگاه علمی‌کاربردی خالی است، گفت: ما ظرفیت ارائه رشته‌ها را داریم ولی مردم باید به سمت رشته‌های مهارتی بیایند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم در جامعه ارزش مهارت بالا رفته و ارزش مدرک کم شود، مهرماه امسال 550 هزار ظرفیت اعلام کردیم که 130 هزار نفر ثبت‌نام کردند یعنی 400 هزار ظرفیت خالی داریم که حداقل 100 هزار ظرفیت از رشته‌های بسیار مورد نیاز کشور در مراکز خوب ما هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار