آگهی آزمون سردفتری سال 1401

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

آگهی آزمون سردفتری سال 1401

26 بهمن 1401 – اعلام نتایج آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی در سال 1401
به اطلاع متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون سردفتری اسناد رسمی مورخ 1401/09/25می‌رساند کارنامه نتایج آزمون مذکور از روز چهارشنبه مورخ 1401/11/26در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت، لذا ضروری است متقاضیان پس از مشاهده کارنامه و در صورت قبولی در آزمون به نکات ذیل توجه نمایند:
1- مراحل و نحوه انجام تشکیل پرونده جهت پذیرفته‌شدگان متعاقباً از طریق درگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام خواهد شد.
2- قبولی در این آزمون صرفاً به معنای کسب حداقل امتیاز علمی لازم برای طی نمودن سایر مراحل از جمله استعلامات و اختبار بوده و حقی را برای داوطلب پذیرفته شده در آزمون ایجاد نمی‌نماید.

جهت مشاهده نتایج آزمون کلیک نمایید


20 آذر 1401 – اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون انتخاب سر دفتر اسناد رسمی سال 1401
به اطلاع می رساند لینک دریافت کارت آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی روز سه شنبه 22 آذر بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار می گیرد.

مشاهده اطلاعیه

جدول شماره 1: مشاهده شهرستان محل برگزاری آزمون استخدامی

جدول شماره 2: نشانی باجه های رفع نقص احتمالی


سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (3) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که بر اساس آن ماده (5) قانون دفاتر اسناد رسمی اصلاح گردیده است از بین متقاضیان واجد شرایط زیر از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید.
داوطلبان واجد شرایط می توانند از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۹تا روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۵با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت نام نمایند.

شرایط
1 – تابعیت جمهوری اسلامی ایران
2 -اعتقاد و التزام به احکام شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
3-داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازي در زمان برگزاري آزمون (براي آقایان)
4 -نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد
5 -نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستري یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق به موجب احکام قطعی مراجع قضایی و انتظامی
6 -متقاضیان در زمان انتصاب به سردفتري اسناد رسمی باید به تشخیص پزشکی قانونی از سلامتی، تندرستی و توانائی هاي جسمی متناسب و لازم براي انجام امور سردفتري برخوردار بوده و به هیچ یک از انواع مواد مخدر و روان گردان اعتیاد نداشته باشند.
7 -مطابق ماده 15 قانون دفاتر اسناد رسمی متقاضیان نباید در زمان صدور ابلاغ سردفتري به شغل قضاوت، وکالت دادگستري، عضویت در مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاري و بانکها یا مؤسسات بیمه و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اشتغال داشته باشند.
8 -مطابق ماده 9 قانون دفاتر اسناد رسمی حدنصاب سنی متقاضیان باید حداقل 24 سال (متولدین 77/9/25) حداکثر 50 سال (متولدین 51/9/25) باشند. ایثارگران مشمول بند چ ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی جمهوري اسلامی ایران از محدودیت سنی مذکور معاف می باشند.
9 -مدرک کارشناسی و بالاتر حقوق قضائی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتراسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوري.
تذکر مهّم: افراد داراي مدرك تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند.
10 -وفق بند (3) ماده (6) قانون دفاتر اسناد رسمی داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با سه سال تمام سابقه دفتریاري
11 -وفق بند (6) ماده (6) قانون دفاتر اسناد رسمی، دفتریاران اول با مدرك تحصیلی دیپلم کامل متوسطه بشرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاري اول
12-داشتن مدرک تحصیلی حوزوي حداقل سطح دو و بالاتر با تایید شوراي عالی حوزه هاي علمیه (براي طلاب شیعه) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شوراي عالی برنامه ریزي مدارس علوم دینی اهل سنت (براي اهل تسنن)
13-دارا بودن مدرك اجتهاد یا افتاء از مراجع مسلم که صحت صدور آن باید به تایید رئیس قوه قضائیه یا مرجع مورد تایید ایشان برسد.

مواد آزمون:
1ـ ادبیات فارسی (با ضریب 2)
2ـ عربی (با ضریب 1)
3ـ احکام شرعی (با ضریب 2)
4ـ اطلاعات عمومی (با ضریب 1)
5ـ حقوق ثبت (شامل آییننامهها، قانون حدنگار و کاداستر و مجموعه بخشنامه هاي ثبتی) (با ضریب 3)
6ـ حقوق مدنی (بهجز مباحث نکاح و طلاق) (با ضریب 3)
7ـ حقوق جزا (جزاي عمومی و اختصاصی) (با ضریب 2)
8ـ حقوق تجارت (با ضریب 2)
9ـ قانون دفاتر اسناد رسمی و آییننامه مربوط (با ضریب 3)
* آزمون نمره منفی دارد.
دانلود رایگان اصل دفترچه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی
لازم به توضیح است براساس مفاد ماده 3 قانون تسهیل صدور مجوزهاي کسب و کار، داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (%70) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (%1) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاك کشور معرفی می شوند.

جهت مشاهده دفترچه شرایط (PDF) اینجاکلیک نمایید
جهت ثبت نام کلیک نمایید

 

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.