2500 فرصت شغلی با بهره‌برداری از سه طرح اقتصادی در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت : سه پروژه مهم اقتصادی و صنعتی در خوزستان با ایجاد اشتغال مستقیم برای۲هزار و ۵۰۰ نفر تکمیل شده و آماده بهره‌برداری هستند.

امیر حسین نظری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: امسال یکی از برنامه‌های اساسی سازمان صمت استان پیگیری برای تکمیل چند پروژه بزرگ در استان بوده است که از جمله آن می توان پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بهبهان، پتروشیمیمسجدسلیمان و فولاد روهینا دزفول را نام برد که ساخت این پروژه تکمیل شده و آماده بهره برداری هستند که اسفند ماه امسال و یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می رسند.

وی گفت: مراحل تکمیل وآزمایش این واحدهای تولیدی به  دلیل تحریمها و تاخیرهایی که در مراحل اجرای کار پیش آمد به تاخیر افتاد وبه دلیل نیاز به دریافت ضمانت برای برخی از واحدهای تولید این شرکت‌ها ،هنوز افتتاح نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی این واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده اند ادامه داد: ۲ واحد تولیدی دیگر به نامهای فولاد هفت تپه و آرد “دنا” رامهرمز آماده افتتاح هستند که تا پایان سال جاری وارد چرخه تولید می شوند.

تولید کاغذ سبز

نظری ادامه داد: کارخانه مهم دیگری که عملیات ساخت آن از دی ماه امسال در خوزستانآغاز شده است کارخانه تولید کاغذ از باگاس است که اعتبار این کارخانه از بخش تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

رییس سازمان صمت استان بیان کرد: در ۲ سال اخیر قرار بود که کار ساخت آن آغاز شود اما به دلیل مشکلات اقتصادی به تاخیر افتاد و سازمان صمت استان و مجریان طرح برای تامین اعتبار این طرح بسیار پیگیری کردند.

وی با بیان اینکه مجری طرح این واحد تولیدی ستاد اجرای فرمان امام (ره) است افزود: با مصوبه تخصیص صندوق توسعه ملی اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو برای این واحد تولیدی تامین شده است.

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه باگاس در آلودگی زیست محیطی موثر است به همین دلیل این سرمایه‌گذاری باعث می‌شود که از آلودگی زیست محیطی توسط باگاس در استان کاهش یابد و واردات کاغذ نیز کم شود.

وی ظرفیت اسمی این کارخانه را ۲۰۰ هزار تن در سال عنوان کرد.

سه پروژه تولید شکر از چغندرقند در خوزستان

وی با اشاره به اینکه سه پروژه تولید شکر از چغندر قند در شوش و دزفول در حال انجام است افزود: برای پروژه دزفول کار تخصیص صندوق توسعه ملی آن انجام شده و این کارخانه توانایی تولید ۱۰ هزار تن شکرچغندر قند را دارد و دستگاه‌های آن در حال حمل به کشور هستند.

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: تامین زمین برای ساخت ۲ واحد تولید ۱۲ هزار تنی شکر از چغندر قند در شوش انجام شده و  منتظر مصوبه صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار آن هستیم.

تلاش برای خروج واحدهای تولیدی از تملک بانکها

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: با همکاری استانداری جلساتی را برگزار کردیم تا لیست طرح‌ها و واحدهای تولیدی که بانک‌ها تملک کرده بودند تهیه شود.

وی گفت: با تهیه این لیست اطلاع رسانی توسط سازمان صمت و شهرک ها صنعتی استان برای انتقال آن ها به متقاضیان جدید انجام  شود.

نظری ادامه داد: استقبال متقاضیان برای دریافت این طرح‌ها و واحدهای تولیدی بد نبود، در منطقه آزاد اروند ، آبادان  و خرمشهر چند متقاضی برای دریافت واحدهای تولیدی تملک شده درخواست دارند و دوباره واحدهای تولیدی و طرح‌ها در جریان فعالیت قرار گرفتند.

رییس سازمان صمت اظهار داشت: تعدادی از واحدهای تولیدی در استان نیز هستند که مجریان آن‌ها مشکلات نقدینگی دارند و تلاش داریم از محل تسهیلات فنی و اعتباری و تسهیلات تبصره ۱۸ تلاش تسهیلاتی را در قالب سرمایه در گردش و نوسازی و بازسازی برای آن‌ها تهیه شود.

وی گفت: اغلب مشکلات واحدهای تولیدی نقدینگی و مشکلات حقوقی با دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار