مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی تمدید نمی‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم درباره آخرین تمهیدات ثبت نام وام‌های دانشجویی توضیحاتی داد.

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات صندوق رفاه برای تمدید مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها اظهار کرد: نیازی به تمدید مدت ثبت نام وام‌های دانشجویی نیست، زیرا محدودیت‌های کرونایی خللی در امور دانشجویان ایجاد نکرد.

او ادامه داد: دانشجویان می‌توانند به راحتی با مراجعه به سامانه ثبت نام وام‌های دانشجویی بدون مراجعه به هیچ مرکزی درخواست خود را ثبت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره تسهیلات صندوق رفاه برای ارائه ضامنین وام‌های دانشجویی گفت: دانشجویان باید برای دریافت وام بر اساس قوانین باید به بانک یک ضمانت نامه یا سند تعهد بدهند. صندوق رفاه نیز برای پرداخت وام از ضامنان وام‌های دانشجویی ضمانت نامه و یا سند تعهد محضری می‌خواهد و ضامنین برای اینکه بازگشت وام را تضمین کنند باید گواهی کسر از حقوق ارائه بدهند؛ که با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های شدید دریافت گواهی کسر از حقوق ضامن لغو می‌شود، این امر به دانشگاه‌ها نیز طی بخشنامه‌ای ابلاغ شده است.

گفتنی است، بـا توجه به شـرایط اقتصـادی و اجتماعی حاکم بر کشور ناشـی از شـیوع بیماری کرونا، دانشـجویان ورودی سال۱۳۹۹ ودانشـجویان ورودی سال‌های گذشـته که برای اولین بار تقاضای وام دارند و تاکنون سند تعهد ارایه نکرده اند صرفا با ارائه سند تعهد جدید امکان دریافت وام دارند و امکان ارائه سند تعهد خود را نیز تا پایان نیمسال تحصیلی جاری دارند.

بـا توجه به شـرایط و محـدودیت‌های ناشـی ازشـیوع بیماری کرونا، برای مساعـدت و تسـهیل شـرایط دریافت وام برای متقاضـیان در سال تحصیلی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) ارایه سند تعهد در زمان ثبت درخواست وام و تایید و الصاق آن‌ها توسـط دانشگاه کافی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار