امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها در مناطق کم‌خطر حضوری برگزار می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بر اساس دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امتحانات پایان ترم نیمسال دوم تحصیلی جاری در مناطق کم خطر به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، علی خاکی صدیق با ابلاغ دستورالعملی، نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی جاری را اعلام کرد.

در این دستورالعمل که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: با فرض استمرار وضعیت اضطراری در همه مناطق کشور تا پایان نیمسال دوم، برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ارزشیابی مستمر از دانشجویان صورت پذیرد تا سهم آزمون پایان نیمسال در تعیین نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی تخفیف پیدا کند.

این دستورالعمل تاکید کرده است: در مناطق کم خطر از نظر همه گیری بیماری، زمینه حضور دانشجویان در دانشگاه برای شرکت در آزمون پایان نیمسال، بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری در نظر گرفته شود. تدبیر دانشگاه در برگزاری امتحان حضوری باید با حفظ و مراعات دقیق همه پروتکل های بهداشتی و آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ باشد.

این تصمیم از هم اکنون به دانشجویان اطلاع رسانی شود تا آنها از احتمال برگزاری آزمون پایان نیمسال خود به صورت حضوری اطلاع داشته باشند. اطلاع رسانی باید از مجاری مختلف رسمی دانشگاه و با اطمینان از وصول آن از سوی همه دانشجویان انجام شود تا این تصمیم در آستانه اجرا، با اعتراض دانشجویان مبنی بر بی اطلاعی یا اطلاع رسانی ضعیف دانشگاه روبرو نشود.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا کلاس های حضوری تعطیل و آموزش الکترونیکی جایگزین آموزش حضوری در دانشگاه ها شد. این سومین ترم کرونایی است که دانشجویان بدون حضور در دانشگاه، تحصیل می کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار