رفع کامل بیکاری از ۴۵۰ روستا تا پایان ۱۴۰۰

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تا کنون ۳۰۰ روستا تحت پوشش طرح روستای بدون بیکار قراردارند و تا پایان سال ۱۴۰۰ این رقم به حدود ۴۵۰ روستا خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، روستا، پایگاه اصلی تولید ملی در هر کشوری است. طرح‌های محوری صندوق کارآفرینی امید برای تقویت و رشد روستاها، روستاهای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و تشکیل صندوق‌های خرد محلی است.

صندوق کارآفرینی امید «طرح روستای بدون بیکار» در راستای استراتژی صنعتی ­سازی روستاها و راهبرد منبع­ گرایی و مبتنی بر مزیت رقابتی روستاها بعنوان عامل و منبع مزیت رقابتی با همکاری تمامی دستگاه­ های مرتبط ملی، استانی و محلی با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت پذیری افراد جامعه محلی برای اشتغال پایدار و ریشه­ کنی بیکاری را اجرا کرد.

«اصغر نورالله زاده» در گفت و گو با ایرنا درباره این طرح، اظهارداشت: هم اکنون حدود ۳۰۰ روستای بدون بیکار داریم و هدفگذاری ما تا پایان ۱۴۰۰ این است که در هر شهرستان حداقل یک روستای بدون بیکار نمونه سازی کرده باشیم.

وی  افزود: روستاهای مورد نظر برای اجرای طرح روستای بدون بیکار شناسایی شده و در پروسه تامین مالی است، بنابراین تا پایان ۱۴۰۰ به تعداد شهرستان‌ها، روستای بدون بیکار خواهیم داشت یعنی حدود ۴۵۰ روستا.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در نظر داریم در برخی روستاها که ظرفیت بالایی وجود داشته و مردم استقبال کردند طرح روستای بدون بیکار را در بخش‌ها نیز اجرا کنیم و هدفگذاری بعدی این است که در سال ۱۴۰۱ هر بخش یک روستای بدون بیکار داشته باشد.

وی تاکید کرد: رویکرد صندوق کارآفرینی امید در روستای بدون بیکار این است که کسب و کارهایی که در روستاها مزیت رقابتی دارد حمایت مالی کند.

نورالله زاده افزود: این کسب و کارها در بخش‌های مختلف بازرگانی، تولید، توزیع لجستیک است همچنین کسب کارهایی که می‌تواند عامل مزیت باشد در تامین مالی مدنظر قرار می‌دهیم و تا همه افرادی که برای راه‌اندازی کسب وکار خود متقاضی دریافت تسهیلات هستند، وام دریافت کنند.

اجرای طرح هر روستا یک محصول در ۱۷۳ روستا

وی درباره اجرای طرح «هر روستا یک محصول» نیز گفت: در طرح «هر روستا یک محصول»، یک محصول محور توسعه هر روستا است و این برنامه تا کنون در ۱۷۳ روستا اجرا شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: برای نمونه در روستای محمد آباد استان گلستان، محور توسعه مبلمان و محصولات چوبی بود یا روستای خرما کولا، لیموترش محور توسعه روستا بود که بیش از صد واحد گلخانه در آن ایجاد کردیم و لیموترش تولیدی این گلخانه‌ها به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی اظهارداشت: هر روستا یک محصول، برنامه مناسبی برای توسعه روستایی بود و مورد استقبال قرار گرفت و هدفگذاری صندوق کارآفرینی امید این است که این طرح در سطح هر شهرستان اجرا شود و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۰ برای هر شهرستان یک روستا نمونه‌سازی کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار