۱۶ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان استخدام دولتی می شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از استخدام ۱۶ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰درصد تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی روز سه شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کردستان اظهار کرد: ظرفیت استخدام ۱۶ هزار فرزند شهید و جانباز در دستگاه‌های کشور با حمایت‌های دولت فراهم شده و فراخوان این مهم به زودی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.
وی افزود: طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه باید فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند اما خوشبختانه با وجود اینکه یک سال و نیم از پایان برنامه ششم توسعه باقی مانده است ما شاهد اجرایی شدن این مهم تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود.

اوحدی اعلام کرد: با توجه به این که آزمون‌های کشور را سازمان سنجش برگزار می‌کند، با این سازمان رایزنی‌هایی شده و پنجشنبه همین هفته دفترچه آزمون استخدامی منتشر شده و تا پایان کار دولت این عزیزان استخدام می‌شوند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که در این آزمون ۱۶ هزار نفر از فرزندان معزز شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام شوند.

اوحدی خاطرنشان کرد: مطابق اعلام رئیس سازمان امور استخدامی کشور برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس دارند مشکلی وجود ندارد اما برای افراد با مدرک دیپلم فقط در پست‌های خاصی امکان استخدام وجود خواهد داشت که هماهنگی لازم در این خصوص نیز صورت گرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار