اعلام زمان ثبت نام در سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

زمان ثبت نام دانشجویان در سیزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه‌های استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم، آموزش پزشکی و مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت برگزار می‌شود.

آخرین زمان اعلام اسامی دانشجویان از سوی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی به دبیرخانه المپیاد جهت آزمون غربالگری متمرکز (مرحله انفرادی) ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است.

همچنین زمان ثبت نام دانشجویان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور شرکت در آزمون غربالگری متمرکز (مرحله انفرادی) در روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است.

آزمون غربالگری متمرکز (مرحله انفرادی) سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور بر اساس تقویم آزمون های علوم پزشکی در روز ۱۳ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دانشگاه‌ها / دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور شاغل به تحصیل و یا دانش ‏آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون‌ های کشوری المپیاد در هر دوره کمتر از شش ماه از فارغ‏ التحصیلی آنها گذشته باشد، می‌ توانند بدون در نظر گرفتن معدل کل و سال تحصیل در المپیاد شرکت کنند.

در حیطه «مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت» و حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم» علاوه بر دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی؛ دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاران (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) هم می‌توانند در المپیاد شرکت کنند.

مسئولیت انتخاب و معرفی دانشجویان شرکت کننده در هر حیطه بر عهده دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی معرفی کننده است و در صورت مغایرت با مقررات المپیاد، کمیته فنی موضوع را بررسی و تصمیم گیری می‌کند و حکم این کمیته پس از کسب مدال و رتبه نیز قابل اجرا است.

هر فردی که رتبه یک را در مرحله انفرادی در هر حیطه کسب کند نمی‌تواند مجدداً در همان حیطه شرکت کند. شرکت در یک حیطه و کسب رتبه در آن منعی برای شرکت در سایر حیطه ها در دوره‌های بعدی المپیاد نیست.

در این دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در هر حیطه یک موضوع مطرح می‌شود.

در حیطه استدلال بالینی «دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)»، در حیطه تفکر علمی در علوم پایه «مدیریت وزن/ چاقی (Weight Management/ Obesity)»، در حیطه مدیریت نظام سلامت «تقویت نظام PHC برای ارتقا پاسخگویی اجتماعی در شرایط اضطرار»، در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم «تاب آوری کسب و کارهای دانش بنیان»، در حیطه آموزش پزشکی «آموزش مجازی» و در حیطه مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت «هوش مصنوعی» مطرح شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار