ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان آغاز شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام مهمانی و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از امروز در سامانه سجاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشجویان متقاضی مهمانی و انتقال به سایر دانشگاه‌ها از امروز (شنبه، یازدهم اردیبهشت) تا دهم خرداد فرصت دارند برای ثبت درخواست به سامانه سجاد  مراجعه و برای ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

همچنین دانشگاه‌های مبدأ موظف هستند درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط از ۱۱ خرداد لغایت ۱۵ تیر نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کنند. سپس حداکثر تا پایان مرداد برای بررسی تقاضا‌ها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام کنند.

با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و پیروی تمام مؤسسات آموزش عالی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، در صورت تداوم وضعیت بیماری، مهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایط حاکم خواهد بود و موافقت مؤسسات مبدا و مقصد با درخواست‌های مهمانی و انتقال در صورت بازگشت به شرایط عادی در مؤسسات آموزش عالی امکان‌پذیر خواهد بود.

دانشجو ضمن آگاهی از شرایط حاکم به دلیل بروز بیماری کرونا و شرایط دانشگاه مبدا و مقصد باید با اطلاع کامل از وضعیت تحصیلی خود و شرایط ثبت نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان در موعد اعلام شده (یازدهم اردیبهشت لغایت دهم خرداد) درخواست خود مبنی بر نوع آن (۲ نیمسال مهمانی، تمدید میهمانی، میهمان دائم و انتقال) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ ثبت و با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد، نسبت به انتخاب دانشگاه یا مؤسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا کند.

متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا باید در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان ثبت نام کنند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست میهمانی و انتقال خود را ارائه کنند.

متقاضی مهمانی و انتقال، مسئول صحت اطلاعات و اعلام واحد‌های درخواستی ارائه شده در خصوص شرایط خاص و درخواست خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد. دانشجویان متقاضی انتقال توأم با تغییر رشته نیز از طریق سامانه سجاد بخش شورای بررسی موارد خاص مبدا و مقصد اقدام کنند.

دانشگاه انتخابی حتماً باید در شهر محل سکونت خانواده متقاضی یا حتی الامکان در صورت نبود دانشگاه در محل مذکور، در شهر‌های نزدیک‌تر به محل سکونت باشد تا از تردد‌های غیرضروری جلوگیری شود. متقاضیان همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در خصوص سامانه از قسمت پشتیبانی سامانه درخواست خود را ارسال کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار