نظام جذب معلم به آرامش رسید/ استخدام معلمان با کیفیت‌تر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در این دولت وزارت آموزش و پرورش از عدالت بیشتر و محرومیت کمتر بهره‌مند بود، گفت: نظام جذب معلم به آرامش رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت روز معلم در حضور رئیس جمهور با اشاره به اینکه روز معلم روز شهید مطهری، رجایی و باهنر و معلمان فداکاری است همچون محسن خشخاشی معلم بروجردی که در کلاس درس به شهادت رسید، حمید گنگوزهی معلم سیستانی که زیر آوار ماند تا شاگردانش را از حادثه دلخراش نجات دهد، اکبر عابدی معلمیکه سوخت و جان دانش‌آموزان را نجات داد، اظهار کرد: روز معلم روز همه افرادی است که با وجود بیماری کرونا از تخت بیمارستان در بستر بیماری و حتی روی در یخچال اجازه ندادند آموزش تعطیل شود.

وی افزود: در حضور رئیس‌جمهور می‌خواهم بگویم معلمان سپاس ایران قدردان شماست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان برای مدت 12 سال از بهترین دوران یادگیری خود در اختیار نظام تعلیم و تربیت هستند و خانواده‌ها فرزندان خود را با خیال آسوده به مدرسه می‌فرستند حالا اگر امروز آسیب اجتماعی و نارسایی روانی نگران‌کننده است ریشه را باید در خانه و مدرسه جستجو و از بروز آن پیشگیری کرد اگر فرهنگ عمومی در حمل و نقل، مصرف آب و انرژی هزینه سنگینی را تحمیل می‌کند راه چاره خانه و مدرسه است، فرهنگ گفتگو و مدارا در جامعه ضعیف است راه چاره آن خانه و مدرسه است، می توان گفت مهمترین امکان و راه برای ساختن آینده فرهنگ سازی و نوسازی تمدن از طریق مدرسه است.

جذب معلم به آرامش رسید

حاجی‌میرزایی ادامه داد: در طول سال‌های اخیر گام‌هایی در جهت این اهداف برداشته شده است، نظام جذب و ساماندهی معلم که معایب بزرگی داشت با تصمیم راهگشایی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آرامش رسید و زمینه جذب معلمان با کیفیت فراهم شد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: رتبه‌بندی معلمان برای ارتقای توانمندی و صلاحیت معلمان در دولت شما تصویب و تقدیم مجلس شد، ترمیم حقوق معلمان هر چند هنوز به عنوان یکی از مطالبات فرهنگیان پیگیری می‌شود اما در دوران شما تغییرات قابل توجهی داشت، تربیت کودکی به رسمیت شناخته شد و در دستور کار آموزش و پرورش است تا تمام خانواده‌ها در مقام مربی برای پرورش فرزندان مناسب توانمند شوند.

حاجی میرزایی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی استاندارد را شاهد بودیم و روزانه 28 کلاس درس ساخته می‌شود و 10.5 درصد از مدارس تخریبیکم و بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شده است، در زمینه توسعه فرصت‌های آموزشی، پوشش پیش دبستانی از 31 درصد به  71 درصد افزایش یافته و تقریباً دو برابر شده است در مناطق روستایی نیز از 23 درصد به 58 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: جذب دختران عشایری 12 درصد، عشایری متوسطه 24 درصد و مدارس شبانه روزی عشایری 36 درصد رشد داشته است  همچنین مهارت آموزی دانش آموزان 50 درصد رشد داشت و تعداد هنرجویان از 625 هزار نفر به 965 هزار نفر رسیده و تعداد هنرجویان روستایی 4 برابر شده است.

حاجی میرزایی بیان کرد: شبکه شاد 13 میلیون معلم و دانش آموز را به هم مرتبط می کند و روزانه 650 هزار ارتباط زنده در بستر آن انجام می‌شود، یکی از دوستان که همیشه منتقد بنده است در کشور اروپایی زندگی می‌کند وضعیت فرزند و برادر‌زاده‌اش که در ایران تحصیل می‌کند را بررسی کرد و گفت، پوشش آموزش در ایران به واسطه شبکه شاد بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش از رئیس‌جمهور تقاضا کرد تا برای دایر شدن مدارس در سال تحصیلی جدید واکسیناسیون کادر مدارس و معلمان در اولویت قرار بگیرد.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: در دولت شما آموزش و پرورش از پوشش گسترده تر، عدالت بیشتر، محرومیت کمتر و دسترسی به فضاهای ایمن‌تر بهره‌مند بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار