۱۵ هزار ردیف شغلی برای فرزندان ایثارگران تعیین شده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون رئیس جمهور گفت: در سال جاری ۱۵ هزار نفر از فرزندان شهیدان و جانبازان بالای ۷۰ درصد صاحب شغل می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری در در حاشیه آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا (انستیتوپاستور – انستیتو فینلای کوبا)، در جمع خبرنگارانوگفت: مرحله آزمون هشتم فراگیر که با حضور حدود ۵۶۰ هزار نفر برگزار شد برای ۳۸ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد و افرادی که نمره حد نصاب را کسب کردند در حال انجام مراحل مصاحبه هستند که بعد از این مرحله، نفرات برگزیده از اواسط خردادماه مشغول به کار می‌شوند.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های های انجام گرفته مقدمات مرحله ۹ آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی تا خردادماه فراهم شده و آزمون در تیرماه اجرا می‌شود.

معاون رئیس جمهور به برگزاری آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، دولت مکلف شده تا همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام شوند.

انصاری تاکید کرد: ۱۵ هزار ردیف شغل برای فرندان شهیدان و جانبازان در کشور تعیین شده و متقاضیان در مرحله ثبت‌نام هستند و تا ۱۲ اردیبهشت ماه مهلت دارند باز ثبت نام کنند.

وی به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل اشاره کرد و گفت: مجلس در قانون بودجه بند (د) تبصره ۲۰ برای تبدیل وضعیت ایثارگران، موظف است همه ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران که به صورت قراردادی هستند باید رسمی شوند.

معاون رئیس جمهوری به خرید واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: مسئله خرید واکسن پیچیده است و برخی کشورهای تولید کننده با وجود عقد قرارداد در شرایط فعلی به دنبال واکسیناسیون عمومی خود هستند و بعد از آن واکسن در اختیار کشورهای خریدار قرار خواهد گرفت کانادا بیش از سه برابر جمعیت خود واکسن خریداری کرده است ولی میزان ترزیق آن کمتر است.

انصاری افزود: ایران برای خرید ۹۰ میلیون واکسن کرونا عقد قرارداد کرده ولی فقط بخش کمی از واکسن تحویل داده شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار