برگزاری دروس عملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور منتفی شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به وضعیت نامساعد کرونا، دروس عملی در هیچ کدام از دانشکده‌های کشور برگزار نمی‌شوند.

رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به قرمز شدن کشور بعد از عید، آموزش دانشگاه هیچ برنامه ریزی برای کلاس‌های عملی به صورت حضوری انجام نداده است.

او افزود: شاید بعد از ماه رمضان در صورت بهبود شرایط برای برگزاری دروس عملی به شیوه حضوری برنامه ریزی‌هایی را انجام دهیم، اما باید گفت که بعد از سال ۱۴۰۰ به علت شرایط نامناسب کشور حتی یک متقاضی هم برای اسکان در خوابگاه‌ها به سایت دانشگاه مراجعه نکرده است.

مهدی تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بیشتر شهر‌های کشور آمادگی ارائه اسکان به دانشجویان را دارد و در این مدتی که دانشجویان در خوابگاه حضور نداشته اند تعمیرات اساسی زیادی را انجام داده ایم، اما ناگفته نماند که ویروس کرونا و به خطر افتادن سلامت دانشجویان، مانع اسکان آن‌ها در خوابگاه‌ها خواهد شد.

او ادامه داد: شهر‌های قرمز و نارنجی به گفته معاون آموزشی وزارت علوم اجازه برگزاری دروس عملی را به صورت حضوری ندارند بنابراین دانشگاه به این قبیل از شهر‌ها خوابگاهی اختصاص نخواهد داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اگر شهر‌های مساعدتر آمادگی برگزاری دروس عملی را داشته باشند ارائه غذا و خوابگاه به دانشجویان با محدودیت روبه رو نخواهد شد، تاکید کرد: برای شهر‌های زرد و آبی نمی‌توانیم به بیش از یک نفر در هر اتاق خوابگاه اختصاص دهیم بنابراین دانشجویان باید به صورت فشرده و هفتگی برای گذراندن دروس عملی در خوابگاه‌ها حضور یابند.

مهدی گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور و باقی ماندن یک ماه تا زمان امتحانات بنابراین هیچ دروس عملی به صورت حضوری در هیچ کدام از دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور برگزار نخواهد شد حتی ستاد کرونا هم اعلام کرده بود که وضعیت کنونی تا یک ماه به همین شکل باقی خواهد ماند بنابراین سلامت دانشجویان و استاد و کادر دانشگاه برای ما حائز اهمیت است.

برگزاری دروس عملی در تابستان 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: اگر وضعیت بهتر شود با برنامه ریزی‌های معاونت آموزشی شاید دروس عملی را در فصل تابستان با توجه به کمیت و کیفیت دروس و ظرفیت خوابگاه‌ها و تعداد دانشجویان برگزار کنیم.

مهدی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای دانشکده‌های متعددی در سطح کشور است، از همین رو دیگر نیازی نیست تا دانشجویان برای شرکت در کلاس‌ها به شهر‌های دیگر بروند بلکه می‌توانند در همان محل زندگی خود دروس اخذ شده را قبول شوند چرا که رفتن به شهر‌های دیگر برای گذراندن دروس عملی نیاز به خوابگاه دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: به لحاظ خدمات دانشجویی، خوابگاهی و تغذیه‌ای با هیچ مشکلی مواجه نیستیم، بلکه منتظریم تا آموزش برنامه ریزی خود را جهت برگزاری دروس عملی اعلام کند تا دانشگاه به شکل‌های مختلف به پذیرش دانشجویان اقدام کند.

مهدی تصریح کرد: در صورت بهبود شرایط دانشجویان برای برگزاری دروس عملی به صورت گروهی تقسیم بندی می‌شوند تا تنها یک هفته در خوابگاه‌ها مستقر شوند و بعد از اینکه دروس عملی خود را در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها گذراندند با دانشجویان گروه دیگر تعویض می‌شوند و در این فاصله خدمات دانشگاه تمامی اتاق‌ها را ضدعفونی می‌کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار