انواع وام های دانشجویی افزایش یافت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۸۰ درصدی انواع وام‌های رفاهی دانشجویان پزشکی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا، بهروز رحیمی امروز – دوشنبه – در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: این صندوق دارای پنج الگوی پرداخت وام ازجمله تحصیلی، ودیعه مسکن، شهریه و وام دستیاری، رزیدنتی و دکتری تخصصی است که تمام مبالغ این وام ها امسال تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که رقم افزایشی سال ۹۹ این وام ها ۵۰ درصد بود. بر اساس افزایش های صورت گرفته تمامی دانشجویان در صورت استفاده از وام تحصیلی در هر ترم مبلغ ۲ تا چهار میلیون تومان دریافت می کنند.

افزایش ۲ برابری وام ودیعه مسکن

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین از ۲ برابر شدن وام ودیعه مسکن دانشجویان پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: کمترین مبلغ این وام در سال ۱۴۰۰، ۵۰ میلیون تومان است. همچنین شهریه و پرداخت هزینه های تحصیلی بین پنج تا ۲۰ میلیون تومان است که به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود.

رحیمی یادآور شد: تعداد پرداخت وام ودیعه مسکن امسال به ۲ هزار وام افزایش یافته است.

تعیین وام ازدواج دانشجویی و فرزندآوری

وی در ادامه از اقدام تازه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در پرداخت وام خبر داد و گفت: امسال فعالیت جدیدی از سر گرفته شده است و آن پرداخت وام ازدواج دانشجویی و فرزندآوری است. به ازای هر ازدواج دانشجویی وام ۱۰ میلیون تومانی و به ازای هر فرزند سه میلیون تومان به دانشجویان پرداخت می شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه به وضعیت خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر حداکثر یک هزار و ۱۰۰ خوابگاه متاهلی در سطح کشور داریم که پرداخت ۲ هزار وام ودیعه مسکن به بهبود وضعیت این خوابگاه ها کمک می کند.

رحیمی درباره اهمیت توسعه زیرساخت های خوابگاهی دانشجویان تصریح کرد: خوابگاه ها رکن اصلی آموزش و ایجاد آرامش میان خانواده ها و دانشجویان هستند. از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان از منابع را برای تعمیر،تجهیز و بازسازی خوابگاه ها استفاده کرده ایم.

وی افزود: همچنین بیش از ۲۰ هزار ظرفیت و تخت دانشجویی در حال ساخت در طرح های نیمه کاره خوابگاهی در دست احداث هستند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاکید کرد: بیش از ۳۰ درصد خوابگاه های کنونی فرسوده و قدیمی هستند و به بازسازی نیاز دارند.

این مقام مسوول به فعالیت خیرین خوابگاه ساز نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار خوابگاه مشارکتی با خیرین در حال ساخت است.

رحیمی تصریح کرد: سرانه خوابگاه ها هم اکنون نزدیک به ۱۴ تا ۱۵ متر مربع است که باید به ۱۷ متر مربع ارتقا یابد. این میزان برای خوابگاه های متاهلی باید به ۵۰ متر برسد.

پرداخت وام های دستیاری

رحیمی درباره وام دستیاری، رزیدنتی و دکتری تخصصی هم اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار معیشتی این روزها و شرایط دشوار آموزشی این گروه دانشجویان، وضعیت معیشتی آنان نیاز به حمایت دارد. از این رو از اواخر سال ۹۸ این موضوع در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت. برای اولین بار در لایحه بودجه با حمایت های سازمان برنامه و بودجه، وام دستیاری در ردیف و برنامه قرار گرفت و وام ۱۵ میلیونی به ۲۰ هزار نفر پرداخت شد.

وی افزود: با توجه به جامعه هدف دوره دستیاری، رزیدنتی و دکتری تخصصی امسال نیز برنامه بر اساس پرداخت ۲۰ هزار و تمام دانشجویان متقاضی وام خواهد بود.

دانشجویان دستیاری بیمه تامین اجتماعی می شوند

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات این صندوق را برای برقراری بیمه تامین اجتماعی به صورت خویش فرما و اختیاری برای دانشجویان دستیاری، رزیدنتی و دکتری تخصصی عنوان کرد.

رحیمی گفت: طبق توافق های صورت گرفته میان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با سازمان تامین اجتماعی، دانشجویان دوره های دستیاری، رزیدنتی و دکتری تخصصی از این پس می توانند در صورت تمایل از بیمه های اختیاری و خویش فرمای این سازمان استفاده کنند، سنوات و سابقه این دوره آموزشی را نیز در کارنامه سوابق بیمه ای خود اضافه کنند.

وی یادآور شد: هزینه این بیمه ها به صورت کامل توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل در اقساط ۴۸ ماهه آن را پرداخت می کنند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار داشت: این نوع از بیمه در حال حاضر برای سال های گذشته دانشجویان در سال های سوم و چهارم محاسبه نمی شود اما در تلاش هستیم تا امکان خرید این سال ها نیز برقرار شود.

رحیمی همچنین درباره وام کرونا تاکید کرد: این وام جزو وام های ضروری است و به تمامی دانشجویانی که در عرصه مقابله با این ویروس حضور داشتند، پرداخت می شود. اگر دانشگاهی تاکنون اسامی متقاضیان را اعلام کرده باشد، این وام را پرداخت کرده ایم و سایر دانشجویان نیز پس از اعلام دانشگاه وام را دریافت می کنند.

وی از پرداخت وام ۱۵میلیون تومانی به دانشجویان بی بضاعت برای خرید موبایل و لپ تاپ سخن گفت و عنوان کرد: بازپرداخت این وام پس از فراغت از تحصیل و به شرط اشتغال وام گیرنده خواهد بود.

این مقام مسوول نبود بیمه پایه و سلامت را از دیگر مشکلات دانشجویان دستیاری ذکر کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ۲ هزار دانشجوی دستیاری، رزیدنتی و دکتری تخصصی از بیمه پایه سلامت استفاده می کنند. ۵۰ درصد از هزینه این بیمه توسط وزارت بهداشت و ۵۰ درصد توسط صندوق رفاه پرداخت می شود که اقساط آن پس از فراغت از تحصیل در اقساط ۴۸ ماهه دریافت می شود.

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
اخبار دانشگاهی و استخدامی

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.