احتمال افزایش ۲۰ درصدی شهریه‌های دانشگاه علمی کاربردی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس دانشگاه علمی کاربردی از احتمال افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مجازی شدن آموزش دلیلی برای کاهش شهریه دانشجویان نیست.

دکتر محمد حسین امید در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید براینکه از سال ۱۴۰۰ به تمامی دانشجویان متقاضی وام تعلق خواهد گرفت، اظهار کرد: با توجه به شرایط دانشگاه علمی کاربردی و اینکه دانشجویان ما عمدتا از قشر آسیب پذیر جامعه هستند در نتیجه بر اساس توافقی که باصندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم انجام دادیم مقرر شد به هر دانشجوی متقاضی، وام تعلق بگیرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: وام های صندوق رفاه در دو بخش پرداخت می شود یک بخش از این وام ها توسط صندوق رفاه و بخشی دیگر نیز توسط بانک ها پرداخت می شود که با توجه به اینکه در بخش دوم سخت گیری هایی از سوی بانک ها صورت می گیرد، قرار براین شد وام دانشجویان علمی کاربردی از محل اعتبارات خود صندوق رفاه پرداخت شود. بنابراین دانشجویان به راحتی می توانند معادل بیش از ۷۵ درصد شهریه های خود وام بگیرند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی همچنین از احتمال افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان در سال جدید خبر داد و گفت: در صورتی که هیات امنا موافقت کند برای سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ما تا ۲۰ درصد شهریه را افزایش خواهیم داد. زیرا مجازی شدن آموزش نمی تواند مانع کاهش شهریه دانشجویان شود.

دکتر امید در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات، به سیاست های دانشگاه علمی کاربردی برای افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: همواره تاکید این دانشگاه تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات بوده ؛ اما مراکز علمی کاربردی حق ورود به تبلیغات انتخاباتی ندارند و فقط باید برای افزایش مردم در انتخابات تلاش کنند. در این راستا تشکل های دانشجویی می توانند در راستای افزایش این مشارکت به صورت مجازی برنامه هایی را اجرا کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار