دانشجویان برای دریافت وام از بانک ها تا تیرماه فرصت ثبت نام دارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم گفت: دانشجویان تا تیرماه ۱۴۰۰ برای وام‌هایی که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود فرصت ثبت وام دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، صمد حاج جباری در مورد ثبت وام‌های دانشجویی گفت: مهلت ثبت وام‌های دانشجویی که توسط خود صندوق پرداخت می‌شود تا ۲۵ خرداد ماه تمدید شده است و دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی می‌توانند تا ۲۵ خرداد ماه برای دریافت وام ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: وام‌های دانشجویی شامل وام تحصیلی، ضروری، ویژه دکتری، مسکن متاهلی و شهریه است که دانشجویان می‌بایست طبق روال در سامانه صندوق رفاه درخواست خود را تا زمان اعلام شده ثبت نمایند. وام‌هایی که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود نیز، دانشجویان تا تیرماه فرصت برای ثبت وام دارند.

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم در مورد افزایش سقف وام‌ها عنوان کرد: افزایش سقف وام‌ها جزو برنامه‌های صندوق در سال ۱۴۰۰ است و بر اساس مصوبه هیأت امنا صندوق صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: همان‌طورکه اطلاع رسانی در رسانه‌ها کردیم امسال وام ویژه دکتری نیز از ماهانه ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان در ماه افزایش یافت که به صورت شش ماهه به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و تداوم شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کنار دانشجویان بوده و تمهیداتی برای رفاه حال این عزیزان اندیشیده که می‌توان به همکاری در خصوص اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی و تقویت وام‌های دانشجویی و افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی که برخی تا دو سه برابر رشد داشتند و هدفمند کردن آنها اشاره کردند.

وی ادامه داد: همچنین صندوق رفاه برای کرونا، وام موارد خاص را پیش بینی کرد که با تشخیص معاون دانشجویی دانشگاه به دانشجو تعلق می‌گیرد و همچنین وامی برای دانشجویانی که خودشان و خانواده شأن مبتلا به بیماری خاص هستند نیز در نظر گرفته شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار