مهمترین ضوابط جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه «جذب و ساماندهی روحانیون وظیفه در آموزش‌وپرورش»، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، در این بخشنامه آمده است: با توجه به مجوز ستاد کل نیروهای مسلح و مکاتبات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ضروری است؛ همانند سنوات گذشته، تعدادی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش به انجام برسانند. سهمیه هر استان برای جذب و سازمان‌دهی روحانیون وظیفه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق بخشنامه «جذب و ساماندهی روحانیون نظام‌وظیفه در آموزش‌وپرورش» تعیین‌شده است.

بر اساس این بخشنامه، دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برخورداری از توانایی جسمی‌ لازم برای انجام مأموریت‌های محوله، تعهد به انجام مأموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی، ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئون روحانیت، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه و یا گواهی موقت پایان تحصیلات سطح یک، از شرایط فردی روحانیون نظام‌وظیفه برای جذب در وزارت آموزش‌وپرورش است.

همچنین اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش‌وپرورش، در تدریس درس پرورشی، تناسب ساعات کار روحانیون با فعالیت واحد آموزشی در طول هفته، دریافت حقوق ماهیانه، بر اساس دستورالعمل‌های دفتر حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و عدم صدور گواهی انجام‌وظیفه برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیرموجه شده‌اند، از مهم‌ترین ضوابط پذیرش و جذب روحانیون نظام‌وظیفه در این بخشنامه ذکرشده است.

بخشنامه «جذب و ساماندهی روحانیون نظام‌وظیفه در آموزش‌وپرورش» را ازاینجا دریافت کنید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار