اولویت بندی تزریق واکسن دانشجویان اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: به ترتیب، دانشجویان مقطع دکترا، کارشناسی ارشد و دانشجویان کارشناسی ترم آخری که دروس عملی و کارگاهی دارند در اولویت دریافت واکسن هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به تشکیل ستاد ویژه پیگیری برقراری آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: این موسسه سه هدف اولیه دارد که یکی از مهمترین اهدافش، بحث واکسیناسیون و هماهنگی آن در بخش کلان است.

خاکی صدیق گفت: بحث ما  فقط بازگشایی دانشگاه‌ها نیست بلکه دانشجو‌یان در حال حاضر برای ما اهمیت دارند و ما تعاملی را با همه دانشگاه‌ها برقرار و اولویت‌ها را نهایی می‌کنیم.

او افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکترا طبیعتا اولویت اول همه دانشگاه ها برای واکسیناسیون هستند و بعد از آنها، دانشجویان کارشناسی ارشد و مقطع کارشناسی در ترم‌های آخر و دانشجویانی که دروس عملی و کارگاهی دارند، در اولویت قرار می‌گیرند.

معاون آموزشی وزیر علوم بیان کرد: این برنامه ریزی با همکاری و همفکری ستاد ویژه پیگیری تداوم آموزش و دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد. طبق برنامه ریزی که وزارت بهداشت اعلام کرد، امیدواریم در مرداد ماه واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها به اتمام برسد و در شهریور بخشی از دانشجویان که رقم دقیق آن را وزارت بهداشت بر اساس تعداد واکسنی که در دسترس دارد، اعلام خواهد کرد، واکسینه می شوند و  در مهر و آبان واکسیناسیون سرعت پیدا خواهد کرد و قول داده شده تا آخر ترم تحصیلی همه دانشجویان واکسینه شوند.

خاکی صدیق اظهار کرد: دانشجویان فنی حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی به این دلیل که دروس عملی دارند در اولویت دریافت واکسن هستند اما باید با دانشگاه‌ها رایزنی‌هایی انجام شود تا ترتیب اولویت را به ما اطلاع دهند.

او افزود: به طور کلی به این دلیل که زیرنظام هاو دانشگاه های ما با هم متفاوت است ونیاز به برنامه ریزی و مدیریت گسترده و همه جانبه داریم که در این ستاد انجام خواهد شد و امیدواریم در ترم آینده آزمون‌ها به طور حضوری برگزار شود و همه دانشجویان واکسینه شده باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار