صندوق کارآفرینی امید به بنگاههای کوچک در مناطق آزاد وام می‌دهد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

صندوق کارآفرینی امید و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط مستقر در مناطق آزاد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با صندوق کارآفرینی امید عصر امروز با حضور حمیدرضا مؤمنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق ازاد و اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.

در این مراسم نورالله زاده با بیان اینکه سقف تسهیلات پرداختی در مناطق آزاد ۱۰ میلیارد تومان به ازای هر طرح است، گفت: به طرح‌هایی که کمتر از این رقم نیاز به تأمین مالی داشته باشند صندوق کارافرینی امید تسهیلات خواهد داد

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در پروژه‌های مناطق آزاد بستگی به منابعی دارد که هر منطقه آزاد به عنوان آورده در صندوق سرمایه گذاری می‌کند، ما نیز دو برابر آن را تأمین می‌کنیم تا بومیان و روستاییان هر منطقه آزاد تحت پوشش قرار بگیرند.

به گفته وی اجرای این تفاهم نامه دو ساله بوده و از زمان اجرایی شدن هر پروژه تا سقف سه ماه تسهیلات مربوطه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید موضوع تفاهم نامه را حمایت از تولیدکنندگان و کسب و کارهای مستقر در مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: استارت آپ های برگزیده در جشنواره‌ها طرح‌های گردشگری، بوم گردی، صنایع دستی، توسعه زنجیره ارزش کسب و کار و همچنین توانمندسازی جامعه روستایی و خانوارهای دارای کسب و کارهای روستایی در مناطق آزاد از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

در ادامه این مراسم، حمیدرضا مؤمنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدامات دبیرخانه شورای عالی برای اجرایی کردن این تفاهم نامه را هم افزایی مناطق به صورت یکجا و تدریجی جهت پرداخت تسهیلات به کسب و کارها و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، همکاری سازمان‌های مناطق آزاد با صندوق کارآفرینی امید در خصوص استفاده از پایانه فروشگاهی و انتقال بخشی از فعالیت‌های مالی یا حقوق و دستمزد پرسنل سازمان‌های مناطق آزاد به صندوق کارآفرینی امید برشمرد و گفت: سازمان‌های مناطق آزاد بستر لازم را برای کمک به توسعه بازار فروش محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک مستقر در مناطق آزاد فراهم خواهد کرد ضمن اینکه این سازمان‌ها با صندوق کارآفرینی امید در خصوص دریافت اقساط واریزی شرکت‌های تولیدی مستقر در مناطق آزاد همکاری خواهد کرد.

به گفته مؤمنی بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این همکاری مشترک از محل منابع سازمان‌های مناطق آزاد تأمین خواهد شد؛ تسهیلات به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت کار به متقاضیان دارای شرایط اعطا می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار