زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مشخص شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ۱۴۰۰ هفته آخر شهریور ماه اعلام می‌شود.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ۱۴۰۰ اظهار کرد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی، هفته آخر شهریور ماه اعلام می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: نسبت سال گذشته تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۳۵ هزار نفر کاهش یافته و به یک میلیون ۳۶۸ هزار نفر رسیده است. بیشترین تعداد داوطلب مربوط به گروه علوم تجربی است که تقریبا ۵۰ درصد از مجموع داوطلبان آزمون سراسری را تشکیل داده اند. در این آزمون ۱۴۲ هزار و ۶۲ نفر در گروه ریاضی، ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ نفر در گروه هنر، ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر علوم تجربی و ۱۷۵ هزار و ۷۸۶ نفر در گروه زبان‌های خارجی شرکت کرده اند.

گفتنی است، که آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر ثبت نام کردند. تعداد ۱ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۱۶ نفر داوطلب در چند گروه بودند. تعداد ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار