ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از اواخر مهرماه آغاز می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی برای نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از پایان مهرماه در درگاه این صندوق آغاز می‌شود.
صمد حاج جباری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره زمان شروع ثبت نام وام های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید، گفت: ثبت نام وام‌های صندوق رفاه بعد از انجام مراحل ثبت نام و حذف و اضافه در دانشگاه‌ها آغاز می شود. البته تاریخ شروع ثبت نام وام‌ها بستگی به تاریخ ثبت نام دانشگاه ها از دانشجویان دارد. با این حال پیش بینی صندوق رفاه دانشجویان برای شروع ثبت نام وام ها در اواخر مهرماه است.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان همچنین درباره قیمت ژتون غذای دانشجویی برای سال تحصیلی جدید، گفت: قیمت ژتون غذای دانشجویی هر سال به دانشگاه ها ابلاغ می شود.  امسال هم به دلیل حضور تعدادی از دانشجویان برای انجام پایان نامه، رساله و پروژه در دانشگاه ها، ژتون غذا در نظر گرفته شده است.

حاج جباری با تاکید بر اینکه قیمت ژتون نسبت به تورم سالیانه با شیب ملایمی، افزایش یافت، افزود: این افزایش قیمت مطابق شیوه سالیانه انجام شده است.

وی درباره اجاره بهای خوابگاه ها در ترم جدید دانشگاه ها، یادآور شد: اجاره بهای خوابگاه ها به نسبت اتاق های یک نفره تا چند نفره و سطح بندی خوابگاه ها بین یک تا چهار متفاوت است.  در این زمینه نرخ یکسانی وجود ندارد و اتاق ها متناسب با شرایط نرخ گذاری می شود.

حاج جباری در پاسخ سوالی در باره تاثیر کاهش تعداد دانشجویان در اتاق های چند نفره بر افزایش اجاره بهای خوابگاه، تاکید کرد: مبلغ اجاره بها در این زمینه روی تعداد دانشجویان در اتاق ها اثر نگذاشته است و صندوق رفاه به خاطر رفاه حال دانشجو این کار را انجام نداد.

معاون صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه البته این اقدام باعث کاهش درآمدهای صندوق شده است، گفت: به علت شرایط ناشی از ویروس کرونا، دو تا سه دانشجو در اتاق های چهار نفره اسکان داده می شوند و برای حفظ منافع و سلامت دانشجویان، مبلغ اضافه از آنها گرفته نمی شود.

به گزارش ایرنا، هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید مبلغ چهار وام تحصیلی را شامل شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی تا سقف ۳۰ درصد افزایش داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار