افتتاح طرح‌های اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس طرح‌های اشتغال‌زای صندوق کارآفرینی با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در هفته دولت در استان خوزستان افتتاح شد.

در نهمین روز شهریور، طرح های اشتغالزای صندوق کارآفرینی با حضور عیسی منصوری، معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  اصغر نوراله زاده مدیرعامل و اصحابی عضو هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد.

سه طرح معرفی شده استان خوزستان در این روز به بهره برداری رسید. طرح تولید لباس محلی و تلویزیون اینترنتی در اهواز و اقامتگاه بومگردی در بخش میداود باغملک افتتاح شد.

این طرحها که با اعتباری معادل 16 میلیارد و 990 میلیون ریال راه اندازی شده اند، برای 16 نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

لریایی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خوزستان در تشریح این طرحها گفت: طرح تلویزیون اینترنتی جنوب کشور برای نخستین بار در این منطقه اجرا می شود.

مهدوی هزاوه مدیر منطقه ای گفت: امیدواریم شاهد برکات اجرای این طرحها در استان خوزستان باشیم.

مجری طرح اقامتگاه گفت: این محل برای طبیعت گردان بسیار مناسب است چون می توانند از مواهب طبیعت استفاده کنند. بجز اشتغالزایی، اجرای این طرحها با تولید درآمد مانع از مهاجرت روستاییان به شهر می شود. همنشینی شهریان و روستاییان موجب تبادل فرهنگی است و این تبادل فرهنگی به نفع طرفین است.

در ادامه برگزیده ای از برنامه های تلویزیون اینترنتی پخش شد که رویکرد استانی داشت. این تلویزیون به هنرمندان، جغرافیا و مواهب طبیعی استان اشاره دارد.

منصوری در این جلسه ضمن خسته نباشید به همکاران خوزستان گفت: این دوستان در بخشهای خصوصی طرحهای متفاوتی را پیشنهاد کرده اند و همکاران هم انتخابهای خوبی انجام داده اند. حیطه هایی که همکاران استان به آنها ورود کرده اند بسیار نو و جدید است. من ابتکار عمل دوستان را تحسین می کنم و امیدوارم این الگویی برای استانهای دیگر باشد.

منصوری با آرزوی خیر و برکت برای کارفرمایان و افراد شاغل و بهره برداران از تولیدات این واحدها، آنها را با صلواتی بر محمد و آل محمد (ص) افتتاح می کنیم.

اخبار استان اخبار