آمار نهایی ثبت نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش گفت: با اتمام مهلت انتخاب رشته های بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۱ هزار نفر در این رشته ها ثبت نام کردند.

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرصت انتخاب رشته صرفاً با سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ با توجه به اصلاحیه‌های دفترچه انتخاب رشته سه بار تمدید شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز ۱۵ شهریورماه فرصت داشتند کدرشته محل‌های انتخابی خود را ثبت کنند.

وی افزود: با اتمام این فرصت تعداد ۱۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر متقاضی تحصیل در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با معدل کتبی یا کل دیپلم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده‌اند.

به گزارش مهر، بر اساس شناسنامه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، میزان ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر است که حدود یک سوم این میزان در کدرشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کرده‌اند.

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ یا دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان الزامی بود.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی بودند امکان ثبت نام در این کدرشته‌ها را نداشتند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار