جزئیات واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور درباره واکسیناسیون دانشجویان فنی در سراسر ایران توضیحاتی را ارائه کرد.
رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون جامعه دانشگاهی اظهار کرد: از آن جایی که تعداد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور زیاد است، بنابراین احتمال دارد ناهماهنگی‌هایی به وجود آید و واکسن به میزان کافی در اختیار داوطلبان قرار نگیرد که در اینصورت نامه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال کرده ام و در آن خواستار شدم تا فرایند واکسیناسیون در دانشکده‌ها به خوبی و با نظم خاصی انجام شود.

او افزود: در حال حاضر هیچ گزارش منفی از نامنظمی فرایند واکسیناسیون به دست ما نرسیده است و گفتنی است که دانشجویان ساکن در شهر‌های قرمز مانند قم واکسینه شده اند.

مهدی تصریح کرد: بخشی از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ساکن شهر‌های کوچک و روستا‌ها هستند که خارج از سیستم یعنی با سنین بالای ۱۸ سال در سامانه واکسیناسیون کرونا ثبت نام کرده اند و به همین علت دیگر جزو واکسیناسیون دانشجویی به حساب نمی‌آیند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: سیستم‌های انجام واکسیناسیون در سطح کشور متفاوت است، برخی دانشجویان که ساکنین شهر‌های قرمز مانند قم، بندر عباس، سیستان و بلوچستان بوده اند خارج از نوبت دانشجویی واکسینه شده اند و بعضی دیگر به علت شرایط سنی در روستا‌های کوچک واکسن زده اند که همین عامل باعث شده تا گزارشات دقیقی از عملکرد واکسیناسیون دانشجویان دریافت نکنیم.

او با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد واکسیناسیون استادان و اعضای هیئت علمی انجام شده، تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی و برخی در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

او اضافه کرد: اولویت وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانشجویان در ابتدا مقاطع تحصیلات تکمیلی، یعنی کارشناسی ارشد و دکتری و سپس دانشجویان کارشناسی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اگر شهر‌های مساعدتر آمادگی برگزاری دروس عملی را داشته باشند ارائه غذا و خوابگاه به دانشجویان با محدودیت روبه رو نخواهد شد، تاکید کرد: برای شهر‌های زرد و آبی نمی‌توانیم به بیش از یک نفر در هر اتاق خوابگاه اختصاص دهیم بنابراین دانشجویان باید به صورت فشرده و هفتگی برای گذراندن دروس عملی در خوابگاه‌ها حضور یابند.

مهدی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای دانشکده‌های متعددی در سطح کشور است، از همین رو دیگر نیازی نیست تا دانشجویان برای شرکت در کلاس‌ها به شهر‌های دیگر بروند بلکه می‌توانند در همان محل زندگی خود دروس اخذ شده را قبول شوند چرا که رفتن به شهر‌های دیگر برای گذراندن دروس عملی نیاز به خوابگاه دارد.

 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار