تمدید زمان ثبت‌نام انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی تا ۲۶ مهر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تاج فرد از تمدید زمان ثبت‌نام نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی تا ۲۶ مهرماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تاج فرد مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت گفت: با توجه به تقاضای برخی از دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر که تاکنون موفق به ثبت نام برای نقل و انتقالات دانشجویی نشده‌اند، زمان ثبت نام تمدید شد.

تاج فرد گفت: بر این اساس زمان ثبت نام انتقال دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر ورودی جدید تا ۲۶ مهرماه تمدید شد.

وی افزود: همچنین دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر ورودی‌های قبل که در مهلت تعیین شده قبلی موفق به ثبت نام نشده اند، در روز‌های ۲۷ و ۲۸ مهرماه مجاز به ثبت نام در سامانه انتقال خواهند بود.

این مقام مسئول گفت: بر اساس آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، حداکثر ۵% سهمیه پذیرش مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی (به جز مقطع دکترای تخصصی) برای نقل و انتقال دانشجویان در شروع هر سال تحصیلی اختصاص می‌یابد. وی تأکید کرد: تسهیلات موضوع آیین نامه انتقال صرفاً برای همسر و فرزندان شهید، آزادگان و همسر و فرزندان و جانبازان بالای ۲۵درصد و همسر و فرزندان آنان بوده و شامل دیگران نمی شود.

مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی جدید (۱۴۰۰) لازم است پس از ثبت نام در دانشگاه مبداء و دریافت شماره دانشجویی تا تاریخ «۲۶ مهرماه» از طریق سامانه انتقال نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. وی با بیان اینکه ثبت نام انتقال برای «دانشجویان ورودی سال‌های قبل»، در شهریور ماه صورت گرفته است، تآکید کرد این دسته از دانشجویان نیز صرفاً در روز‌های ۲۷ و ۲۸ مهرماه می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انتقال خود اقدام کنند. وی تصریح کرد: این مهلت ثبت نام، برای آخرین بار بوده و به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

تاج فرد تأکید کرد: دانشجویان واجد شرایط انتقال، لازم است پس از ثبت نام در دانشگاه مبدا و اخذ شماره دانشجویی در زمان تعیین شده از طریق سامانه نقل و انتقال به آدرس: vsa.behdasht.gov.ir یا shahedtransmission.behdasht.gov.ir اقدام و از مراجعه حضوری به دانشگاه‌ها و ستاد مرکزی وزارتخانه خودداری کنند.

وی در خصوص اعلام نتیجه نقل و انتقال متقاضیان افزود: درخواست متقاضیان در کمیسیون نقل و انتقالات بررسی و نتیجه بررسی انتقال دانشجویان «ورودی جدید» و «ورودی سال‌های قبل» اعم از موافقت یا مخالفت، به طور همزمان در «نیمه اول آبان ماه» از طریق سامانه و پیامک به دانشجو اطلاع رسانی می‌شود و به صورت کتبی نیز به دانشگاه مبداء و مقصد نیز اعلام می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار