ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

۲۶ بهمن ۱۴۰۰- دریافت کارت آزمون استخدام کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۰

به اطلاع کاربران شرکت کننده در آزمون شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به اطلاع میرسانیم، لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید .
آزمون در صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۹ در ۳۰ شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود.

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


۲۴ بهمن ۱۴۰۰- اطلاعیه درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری در سال ۱۴۰۰

به‌ اطلاع‌ متقاضیان آزمون شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری می رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۹ در ۳۰ شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون (ساعت ۸:۰۰ صبح) بسته خواهد شد، بنابراین متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

اتصال (لینک) مربوط به کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۶ بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و …) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب‌ – آدرس، محل‌ رفع نقص کارت و مندرجات کارت شرکت در آزمون

۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸ و ۱۳ کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۹ به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید.

تبصره: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۸ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (برای متقاضیان استفاده از سهمیه بنیاد شهید- سپاه پاسداران-ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۱۴/۱۱/۲۹۰۰ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای شما اعمال گردد؛ در غیراین صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

۲- در صورت بروز اشکال در تهیه پرینت از کارت شرکت در آزمون و یا مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در کارت ورودی با اطلاعات ثبت‌نامی و یا هر یک از موارد ذیل، متقاضیان می‌توانند از ساعت ۸:۳۰ الی۱۲:۰۰ ظهر و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ بعدازظهر روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جداول شماره ۱ و ۲ ذیل) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام نمایند.

۱-۲- چنانچه نسبت به بندهای ۳، ۹، ۱۰ ، ۱۱، ۱۲ ، ۱۳ و ۱۶ (جنس، بومی، متقاضی انتقال، متقاضی تغییر رشته، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی، رشته محل مورد تقاضا و مدت سابقه کار) معترض هستید، ضروری است با همراه داشتن مدارک مربوطه (کارت ملی واصل شناسنامه عکسدار) به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمایید.

۲-۲- چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی متقاضی با چهره وی مغایرت داشته باشد لازم است شخص متقاضی همراه با دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص مراجعه نماید. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۳-۲- چنانچه عکس روی کارت متقاضی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص مراجعه نمایند، موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

یادآوری: متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج ‍‍ ـ یادآوری های مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- در ورودی حوزه های امتحانی در ساعت ۸:۰۰ صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۳- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

۵- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با متقاضیانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

۶- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با متقاضیان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

۷- متقاضیان لازم است درصورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون برای آنها، نسبت به ارسال درخواست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org/ اقدام نمایند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

د- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما، براساس آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده-های محترم خود، آن را رعایت کنید:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۷:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان زمان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.

۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.

۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

۸- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

۹- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

۱۰- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

۱۱- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۲- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

۱۳- چنانچه مبتلا به بیماری کرونا هستید در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، مسئولین حوزه را مطلع نمایید تا پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص بعمل آورند.

هـ – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

در صورت لزوم می‌توانید سئوال یا سئوالات خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org/، یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارید.

 فایل ۱- شهرستان های محل برگزاری آزمون شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۰

 فایل ۲ – نام شهرستان و آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۰


۲۱ بهمن ۱۴۰۰۰- اطلاعیه در خصوص زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۰

به اطلاع کاربران شرکت کننده می رساند، پیش بینی و برنامه ریزی شده است که آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۰ در روز جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در سراسر کشور، در حوزه های تعیین شده از سوی سازمان سنجش برگزار شود. تا حال حاضر اصل بر برگزاری آزمون در زمان تعیین شده مذکور است.

متقضی است داوطلبان از روز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ بطور منظم به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه نمایند تا هر آینه، به علت شیوع سویه امیکرون، از طرف مقامات ذیربط اطلاعیه ای دایر بر تعویق برگزاری آزمون ۱۴۰۰ صادر شود از جریان امر مطلع گردند.

برای مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید


به اطلاع متقاضیان محترم میرساند: شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری در سال 1400 از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات، به تعداد مورد نیاز و با توجه به شرایط و موارد زیر در سراسر کشور کارشناس میپذیرد.
مهلت ثبت نام تا روز سه شنبه 1400/09/09 می باشد.
بخش اول : شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان
1 متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر اساس مفاد ماده 15 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری، علاوه بر وثاقت باید واجد شرایط ذیل باشند:

شرایط عمومی:

1 .متدین به دین اسلام یا یکی از اقلیتهای دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
2 .داشتن تابعیت ایرانی.
3 .نداشتن پیشینه کیفری مؤثر.
4 .عدم اعتیاد به مواد مخدر.
5 .نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروههای غیرقانونی و مخالف اسلام.
6 .دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن در پایان مهلت ثبتنام.
7 .داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان).

شرایط اختصاصی:

1 .داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در یکی از رشته های قید شده در جدول شماره 1 ،مقابل رشته کارشناسی مورد تقاضا، از دانشگاههای معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا از دانشگاههای خارجی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و داشتن حداقل پنج سال تمام سابقه تجربی مرتبط در رشته کارشناسی مورد تقاضا، پس از اخذ دانشنامه مذکور تا آخرین روز
ثبت نام. رشتههای کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن شرایط یاد شده میتوانند در آن رشته ها ثبت نام کنند، در جدول شماره 1 آورده شده است.
2 .هرگاه در رشته کارشناسی مورد تقاضا، دوره تحصیلی مقطع کارشناسی یا بالاتر وجود نداشته باشد، داوطلبان با دارا بودن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در هر رشته و داشتن حداقل پانزده سال تمام سابقه تجربیِ مرتبط در رشته کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام، میتوانند در آزمون شرکت کنند. رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن شرایط یاد شده میتوانند در آن رشته ها ثبت نام کنند، در جدول شماره 2 آورده شده است
3 .در جدول شماره 3 ،رشتههای کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاترِ مرتبط و حداقل پنج سال تمام سابقه تجربی مرتبط با رشته کارشناسی مورد تقاضا، بعد از اخذ دانشنامه، یا در صورت داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر غیر مرتبط و حداقل پانزده سال تمام سابقه تجربی مرتبط تا آخرین روز ثبتنام در رشته کارشناسی مورد تقاضا، میتوانند در آزمون آنها شرکت کنند، آورده شده است.
4 .در جدول شماره 4 ،فهرست رشتههای کارشناسی آورده شده است که ثبتنام در آزمون آنها نیاز به دانشنامه کارشناسی ارشد یا دکتری دارد.
تذکر: مدارک تحصیلی معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی (داخلی سازمانها) مورد قبول نیست.
5 .ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، سابقه کاری، و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت، آخرین روز ثبت نام است.

امتیازات و سهمیه های قانونی:

الف) سهمیه ایثارگران: در مورد ایثارگران، جانبازان، آزادگان، و خانواده محترم شهدا عیناً مفاد مندرج در ماده 59 و 59 مكرر
قانون خدمات جامع ایثارگران، بر مبنای سهمیه 30 درصد ظرفیت مصوب اعمال میشود.

جدول سهمیه ها
جانبازان با حداقل 10 % جانبازی
آزادگان با حداقل 3 ماه اسارت
همسر شهید
فرزند شهید
همسر جانباز بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر جانباز بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر آزاده
فرزند آزاده
رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه تمام حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزند رزمنده با سابقه حداقل دوازده ماه تمام حضور داوطلبانه در جبهه ها

ب) مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه
مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
الف. معاونت نیروی انسانی هریك از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود.
ب. معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی، اعم از كاركنان دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و اشخاص فاقد شغل.

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.