از سرگیری کلاس‌های حضوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان از آغاز آموزش حضوری دروس کارگاهی و آزمایشگاهی این دانشگاه از ۲۲ آبان‌ماه خبر داد.

دکتر سیدبهزاد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی، اظهار کرد: یکی از علل افزایش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، نداشتن مهارت و تخصص کافی برای کار در بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه است.

وی افزود: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با هدف رفع این مشکل اساسی برنامه‌های آموزشی خود را با رویکرد دانش بنیان و بر مبنای تامین نیاز جامعه به نیروی انسانی ماهر، به گونه‌ای اجرا می‌کنند که دانشجویان در پایان تحصیلات، به یکی از فنون و مهارت‌های شغلی مجهز شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: با توجه به شرایط حال حاضر، ضمن هماهنگی با نهادهای ذیربط، مقرر شد از ۲۲ آبان‌ماه کلاس‌های عملی که شامل ۷۳۵ کلاس کارگاهی و آزمابشگاهی هستند، به صورت حضوری برگزار شوند. برگزاری کلاس‌ها با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود. در خصوص تعداد دانشجویان در هر کلاس نیز پیش‌بینی شده است که در هر کلاس ۱۰ نفر و با رعایت فاصله فیزیکی حضور پیدا کنند.

وی در خصوص شرایط حضور دانشجویان، گفت: شرط اصلی ورود دانشجویان به کلاس‌ها، تزریق دو دوز واکسن کرونا و ارائه کارت واکسیناسیون است. به دانشجویانی که واکسن را دریافت نکرده‌اند نیز به شرطی که دوز اول واکسن را ارائه کنند، فرصت داده می‌شود.

علوی افزود: مقرر شده است که کد ملی دانشجویان از مرکز بهداشت اعلام شود؛ اگر دانشجویی یک دوز واکسن دریافت کرده باشد به او فرصت داده می‌شود اما چنانچه دانشجویی واکسن نزند، اجازه شرکت در امتحانات و انتخاب واحد ترم بعد را نخواهد داشت.

وی در خصوص برگزاری آزمون‌های پایان ترم نیز خاطرنشان کرد: آزمون‌های پایان ترم جاری به صورت حضوری خواهند بود و شرط ورود دانشجو در آزمون‌ها و انتخاب واحد برای ترم آینده نیز تزریق دو دوز واکسن است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار