دانشگاه‌ها موظف به برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم هستند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم گفت: تمامی دانشگاه‌ها باید امتحانات پایان ترم را به صورت حضوری برگزار کنند.
محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری دروس عملی دانشجویان در ترم جاری گفت: دانشگاه‌ها از تابستان ۱۳۹۹ کلاس‌های عملی را به شکل حضوری در قالب برنامه‌های جداگانه و مجزا در طول ترم برگزار کردند تا به اینصورت کیفیت آموزش‌های دانشجویان کاهش نیابد.

او افزود: در حال حاضر دروس عملی در بسیاری از دانشگاه‌ها به شیوه حضوری و فشرده برگزار می‌شود.

آهنچیان درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم جاری گفت: امتحانات پایان ترم با تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد از سرگیری آموزش به شیوه حضوری برگزار خواهند شد و به دانشگاه‌ها اعلام کرده ایم تا مقدمات حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها را برای اجرایی شدن مراحل امتحانات آماده کنند و زمان آن را که معمولا دو هفته است گسترش دهند تا امکان برنامه ریزی برای دانشگاه‌ها آسان‌تر باشد.

امتحانات در مناطق قرمز مجازی می‌شوند
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشگاه‌هایی که در زمان امتحانات پایان ترم جزو مناطق قرمز به شمار بیایند باید آموزش و امتحانات را به شیوه غیر حضوری برگزار کنند.

آهنچیان گفت: دانشگاه‌ها موظف به برگزاری امتحانات پایان ترم به شیوه حضوری هستند و اگر دلیلی مبنی بر محدودیت‌های پیش رو در انجام ندادن این امر دارند باید آن را اعلام کنند و دانشگاه‌هایی که در شرایط قرمز قرار دارند انتظار مطرح کردن این موضوع می‌رود و پس از بررسی‌های وزارت علوم اگر بحث سلامتی جامعه دانشگاهی در میان باشد از سوی وزارتخانه به برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی موافقت خواهیم کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار