دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌ها باید ۲ ساله شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دوره‌های ۴ ساله کارشناسی دانشگاه‌ها باید ۲ ساله شوند.
عبدالمجید خشنود عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم تغییر سرفصل‌های دانشگاهی اظهار کرد: با گذشت زمان و تغییر نسل دانشگاه‌ها باید به صورت جدی تحول اساسی در سرفصل‌های دروس انجام شود.

او افزود: باید تحول اساسی و بنیادی را در آموزش عالی ایجاد کنیم و کارشناسان در دانشگاه‌های دنیا هم به این نتیجه رسیده اند.

خشنود تصریح کرد: آموزش در دنیا باید خلاصه‌تر شود و از فضای مفصل توزیعات برچیده شود. در حال حاضر آموزش از نظر اسنادی و مراجع هیچ مشکلی ندارد و دانشجویان به راحتی با آن کنار می‌آیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشجویان باید با مفاهیم و مسائل و جزوه‌های خلاصه در ارتباط باشند و از فضای انبوه کتاب‌ها و مطالب علمی گسترده که بعضا در دوره‌های چند ساله آموزش داده می‌شوند فاصله بگیرند و بایستی حتما این مفاهیم کوتاه شوند.

خشنود ادامه داد: باید اتفاقاتی که در دانشگاه‌های نسل نو مانند: مهارت‌ها و نگاه‌های جامع علمی و مباحث و توانمندی‌های مهارتی و حوزه‌های فناوری و کارآفرینی صورت می‌گیرد جایگزین مفاهیم طولانی آموزش عالی شوند.

هیچ فردی در آموزش عالی جرئت ایجاد تحول را ندارد
عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: مباحث مرتبط با دانشگاه‌های نسل نو باید جایگزین مباحث قدیمی‌تر شوند و چند سالی می‌شود که مسئولان دانشگاهی برای رسیدگی به این وضعیت صحبت می‌کنند، اما هیچ فردی در آموزش عالی جرئت تحول در نظام دانشگاهی را پیدا نکرده است.

خشنود افزود: معتقد هستیم که دوره کارشناسی باید از ۴ سال به ۲ سال برسد و بسیاری از دروس خلاصه و چکیده شوند و حوزه‌های ۱۱ گانه فناوری و مباحث جامع فارغ التحصیلان دانشگاهی جایگزین شوند تا کسی که فارغ التحصیل می‌شود، بتواند در فاصله کوتاه تری مدرک خود را بگیرد و بعد از آن بسیاری از مهارت‌های صنعتی و علمی و آگاهی‌های مورد نیاز را کسب کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در این زمینه باید سمینار و کنفرانس‌هایی برگزار کرد تا افرادی که به عنوان مدیر شناخته می‌شوند جرئت و ریسک پذیری تحول نظام آموزش عالی را داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار