بازه زمانی برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها افزایش یافت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دانشگاه ها می توانند به جای ۲ هفته، تا یک ماه (۴ هفته) بازه زمانی امتحانات را افزایش دهند.

علی خاکی صدیق در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ابهام برخی از دانشگاه‌ها در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم گفت: آن چیزی که ما به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم این است که دانشگاه‌ها باید حداکثر تلاش خود را انجام دهند تا امتحانات حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند به‌جای ۲ هفته تا یک ماه (۴ هفته) بازه زمانی برگزاری امتحانات را افزایش دهند تا بتوانند شرایط را مدیریت کرده و مشکلی پیش نیاید.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی‌حرفه‌ای و دانشگاه پیام‌نور که عمده دانشجویان آنها بومی هستند، اعلام کرده‌اند که امتحانات پایان ترم خود را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه تهران و یا دانشگاه صنعتی شریف که درصدی از دانشجویان آنها غیربومی هستند، ممکن است از نظر خوابگاهی مشکل داشته باشند بنابراین باید خودشان در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم یادآور شد: تاکید ما بر برگزاری امتحانات حضوری است، ولی این‌گونه نیست که بگوییم همه دانشگاه‌ها الزاماً تحت هر شرایطی باید امتحانات را حضوری برگزار کنند، چون ممکن است سلامت دانشجویان به خطر بیافتد. بنابراین دانشگاه‌ها باید شرایط را لحاظ کنند و این موضوع را در نظر داشته باشند که سلامت دانشجویان اولویت اول است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار