بهره مندی کارفرمایان از دو سال معافیت حق بیمه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارفرمایان می توانند در ازای تأمین نیروی کار جدید مورد نیاز خود از بین فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی به بالا به مدت دو سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا، وزارت کار در چند سال گذشته طرح مشوق بیمه ای را با هدف تسهیل در جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحرک بخشی به بازار کار به اجرا درآورده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، این طرح با رویکرد حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید ادامه پیدا کرد.

این طرح در واقع در راستای اجرای ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه موضوع معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در قبال به کارگیری نیروی کار جدید از بین دانش آموختگان دانشگاهی عملیاتی شده و مطابق شیوه نامه اجرایی این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیل به مدت دو سال توسط وزارت کار به حساب کارفرما واریز می شود.

مشوق بیمه وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری است که ماهانه به حساب کارفرما واریز می شود.

بهره مندی کارفرمایان از دو سال معافیت حق بیمه

تازه ترین نتایج عملکرد طرح مشوق بیمه کارفرمایی بیانگر آن است که تاکنون  ۶۳۴۸  کارفرما برای بهره مندی از معافیت حق بیمه ثبت نام کرده و از مجموع ۱۹ هزار و ۱۶۸ نفر داوطلب جویای کار ۱۸ هزار و ۳۹۰ نفر جذب بازار کار شده اند. این گزارش از افزایش تعداد داوطلبان و استقبال کارفرمایان در مقایسه با ماه‌های گذشته حکایت دارد.

کارفرمایان باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی و کد کارگاهی تامین اجتماعی باشند و کارجویان و فارغ التحصیلان از مدرک تحصیلی کارشناسی و سن کمتر از ۳۸ سال برخوردار باشند. در این طرح نیروهای کار جدید به هیچ وجه نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند.

کارفرمایان و فارغ التحصیلان در صورت تمایل می توانند با مراجعه به سایت وزارت کار و نشانی  https://moshavegh.mcls.gov.ir مراحل ثبت نام اولیه را دنبال کنند.

به گزارش ایسنا، این طرح در تمام ۳۱ استان کشور در حال اجرا است و کارفرمایان می توانند نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت و به هر میزان از بین فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی به بالا جذب کنند و از دو سال مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار