آخرین جزئیات جذب معلمان از طریق ماده ۲۸ از زبان وزیر آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آخرین جزئیات جذب معلمان از طریق ماده ۲۸، گفت: براساس ظرفیت ارائه شده مراحل آن درحال اجراست، تابع قانون هستیم و مطابق آن عمل خواهد شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه و درخصوص سوالات مکرر مردمی در بحث آزمون استخدامی ماده ۲۸، اظهار داشت: براساس ظرفیت ارائه شده مراحل آن درحال اجراست.

وی افزود: اما درخصوص اضافه شدن به این ظرفیت، آزمون جدید و یا تعیین و تکلیف تابع قانون هستیم و مطابق آن عمل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه و در خصوص دغدغه اولیا دانش‌آموزان در بحث مسائل فرهنگی گفت: موضوع فرهنگی بسیار مهم و حائز اهمیت است چراکه دشمنان نیز درحال ضربه زدن به فرهنگ غنی اسلامی هستند.

نوری ادامه داد: دغدغه خانواده‌ها را درک می‌کنیم چراکه دغدغه خود ما نیز هست.

وی تصریح کرد: مقابله با جریان نفوذ فرهنگی کاری همگانی است و تمامی نهادهای فرهنگی کشور باید در این راستا و در کنار یکدیگر حرکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان، گفت: آموزش و پرورش نیز موضوع پرورشی جهت افزایش سطح فرهنگی و مقابله با جریان نفوذ را در اولویت قرار خواهد داد.

قابل ذکر است که ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این موضوع اشاره دارد که هرگاه که وزارت آموزش و پرورش به لحاظ نیروی انسانی دچار کسری نیرو شود، دانشگاه فرهنگیان می‌تواند با برگزاری یک آزمون از فارغ التحصیلان غیر از دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش و آموزش یک ساله مهارتهای معلمی به آنان، این کمبود را جبران کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار