خبرهایی خوش برای معلمان “خریدخدمتی” در راه است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، گفت: برای تربیت نیروی انسانی هم تراز با حیات طیبه انقلاب اسلامی باید زمینه پرورش معلمان شایسته را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در شورای اداری آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به فعالیت تعداد ۲۲هزار و ۸۲۳معلم طرح خرید خدمات آموزشی، اظهار کرد: برنامه های خوبی برای آن ها تدوین شد و رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه دستور لازم را به دیوان محاسبات صادر کرد.

وی با بیان این که به محض پاسخ دیوان محاسبات به وزارتخانه،این تصمیم اجرا می شود، اظهار کرد: پیش از این معیار پرداخت حقوق به این افراد ۴۴ساعت حقوق کارگری و بیمه درنظر گرفته شد، حرف ما این است معلم ۲۴ساعت کار می کند و ۲۴هم خود را برای حضور در کلاس درس آماده می کند، زیرا معلم فردی است که در حوزه تربیت و آینده کشور اثرگذار است.

تصریح کرد: تمامی نیروهای خرید خدمت مانند سایر معلمان فعالیت می کنند، هم اکنون دریافتی حقوق این افراد بسیار کم است، امیدواریم این موضوع به زودی رفع شود.

وی گفت: از مجموع بودجه عمومی سال جاری دولت ۱۳۱هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش تخصیص یافت، که این عدد کمتر از ۹درصد است در حالی که در کشورهای توسعه یافته این رقم بیش از ۲۰درصد است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۷.۵درصد رقم یادشده برای حقوق یک میلیون فرهنگی هزینه می‌شود، اظهار کرد: با رقم یادشده باید ۵۵۰هزار کلاس درس ۱۱۳هزار مدرسه در کشور اداره شود، بنابراین این رقم باید افزایش یابد تا بتواند در جهت کیفیت آموزش گام برداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: هدف از تدوین و اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی هم تراز با حیات طیبه انقلاب اسلامی است؛ بنابراین برای تربیت انسان خوب باید معلم خوب پرورش داد.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان بایدتقویت شود و فضا را برای تربیت استادان و معلمان در آن فراهم کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار