تدوین طرح اشتغال و توانمندسازی فارغ‌التحصیلان علوم انسانی و هنر در وزارت علوم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اعلام کرد: اجرای طرح حکمرانی یکپارچه فناوری‌های نرم در کشور و نیز چاره‌اندیشی برای اشتغال کوتاه‌مدت همراه با توانمندسازی فارغ‌التحصیلان علوم انسانی و هنر دانشگاه‌ها و نیز نظام ملی فناوری و نوآوری در کشور، از طرح‌های مهم در حال تدوین در وزارت علوم است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خیرالدین در نشستی با مدیران پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: در وزارت علوم چند طرح مهم و کلیدی در حوزه‌های علوم انسانی، صنایع فرهنگی و حوزه هنر مطرح است که پارک فناوری‌های نرم می‌تواند در اجرای آنها پیشقدم باشد.

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، سرپرست پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در این نشست، با اشاره به استقبال قابل توجه اهالی فرهنگ و هنر و فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و هنر از فعالیت‌های پارک، گفت: از ۴۹ پارک علم و فناوری موجود در کشور تنها یک پارک اختصاصی به حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اختصاص دارد، در صورتی که حدود ۵۱ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها به حوزه‌های علوم انسانی و هنر مربوط می‌شوند.

در ادامه این نشست، با ارائه ظرفیت‌های این حوزه و نیاز کشور به دستاوردهای فناوری و پیشرفت‌های قابل توجه کشورهای دیگر، تجارب جهاد دانشگاهی و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به عنوان تنها پارک تخصصی دارای ماموریت ملی در این حوزه، ارائه و بر لزوم توجه هر چه جدی‌تر به مقوله فناوری‌های نرم تاکید شد.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این نشست مقرر شد به منظور استفاده از توان و تجربه پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و نیز گسترش و توسعه مباحث ملی و بین‌المللی در حوزه نرم و برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای فعالیت‌ها در این حوزه تخصصی، معاونت فناوری و نوآوری طی تفاهم‌نامه‌ای، ماموریت فوق را به پارک مذکور محول کند.

همچنین مقرر شد برای هماهنگی‌های بیشتر کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین، تشکیل و در خصوص تدوین محورهای همکاری مشترک و عملیاتی کردن برنامه‌ها، مشارکت و تبادل نظر شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار