رشته‌هایی که کارایی و اشتغال ندارند، از دانشگاه حذف می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برنامه دانشگاه برای حذف برخی از رشته‌های موجود، از حذف رشته‌هایی که کارایی و بازار کار و اشتغال ندارند، خبر داد.

علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اضافه شدن سه گرایش کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی، هیدروانفورماتیک و هواشناسی کشاورزی به رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: این سه رشته بر اساس برنامه‌ریزی و برنامه تدوین‌شده پنج ساله دوم دانشگاه افزوده شده‌اند.

وی با اشاره به برنامه دانشگاه برای حذف برخی از رشته‌های موجود، ادامه داد: به گروه‌های آموزشی اطلاع داده شده و خواسته شده است که رشته‌ها و یا گرایش‌هایی که در  پنج سال اخیر برای استان خوزستان، دانشگاه یا گروه آموزشی کارایی نداشته‌اند و از نظر اشتغال نیز در سطح کشور و مخصوصا خوزستان کارایی ندارد را تعیین کنند و به معاونت آموزشی دانشگاه اطلاع دهند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: از طرف دیگر بر اساس نیازسنجی، رشته‌هایی که برای استان خوزستان آینده‌ساز هستند و می‌توانند اشتغال خوبی داشته باشند، در برنامه پنج ساله دوم دانشگاه دیده شده‌اند و کسب مجوز این رشته‌ها برای دانشگاه به جد دنبال می‌شود.

وی افزود: به جای رشته‌هایی که حذف می‌شوند درخواست رشته جدید داده می‌شود؛ یک گروه آموزشی تنها یک رشته ندارد و هر چند گرایش‌هایی حذف می‌شوند اما قطعا بقیه گرایش‌ها باقی می‌مانند و در نتیجه اعضای هیات علمی نیز باقی می‌مانند و به تدریس در بقیه گرایش‌ِها می‌پردازند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار