الزامات حضوری شدن دانشگاهها از بهمن / ضرورت کارت واکسن دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت علوم نیز تصمیم گرفت دانشگاه از ترم بهمن ماه به صورت حضوری فعال شوند.

محمد رضا آهنچیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تصمیمات جلسه امروز رؤسای دانشگاه‌ها و وزیر علوم گفت: تصمیم جدیدی اتخاذ نشد، بر همان تصمیماتی که دوشنبه هفته جاری ستاد از سر گیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها گرفته شده بود، تاکید شد.

وی ادامه داد: مقرر شد از ترم بهمن ماه کلاس‌ها دوره‌های تمام مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود و برنامه عملیاتی آموزش حضوری توسط دانشگاه‌ها تنظیم شود، دانشگاه‌ها موظف شدند برنامه عملیاتی آموزش حضوری را به اطلاع دانشجویان برسانند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم یادآورشد: دانشگاه‌ها اطمینان داشته باشند که دانشجویان مطلع هستند و دانشجویان از اکنون از طریق رسانه‌ها اطلاع پیدا کنند که برای آموزش حضوری از ترم بهمن ماه باید آمادگی داشته و در دانشگاه‌ها حاضر شوند.

وی در ارتباط با کارت واکسیناسیون دانشجویان نیزگفت: داشتن کارت واکسن برای حضور در دانشگاه الزامی است، اگر فردی از دانشجویان به دلیلی نمی‌تواند واکسیناسیون انجام دهد دلیل آن باید موجه باشد، دانشجو موظف است در فواصل زمانی کوتاه مطابق با پروتکل‌های بهداشتی، نتیجه تست منفی کرونای خود را به دانشگاه ارائه دهد.

آهنچیان دوباره تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت علوم نیز تصمیم گرفت دانشگاه ها از ترم بهمن ما به صورت حضوری فعال شوند.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌ها باید از ظرفیت‌های آموزش الکترونیکی نیز بهره مند شده و فراموش نکنند که تجربه دو سال گذشته آموزش الکترونیکی، تجربه گرانبهایی است که از آن باید استفاده شود.

آهنچیان در مورد اسکان دانشجویان نیز افزود: قرار شد دانشگاه‌ها از تمام ظرفیت خود در این خصوص استفاده کنند همچنین از کمک‌های سازمان برنامه و بودجه برخوردار شوند و از استانداری‌ها و مقامات محلی برای کمک در مواردی که دانشجویان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ظرفیت شان بیش از ظرفیت‌های خوابگاهی است، استفاده کنند.

وی افزود: دانشگاه‌ها نیز موظف هستند برنامه دقیق اسکان دانشجویان را بر اساس شرایط خود، نسبت دانشجویان غیر بومی، امکانات خود و استان شان تنظیم کنند.

این مقام مسئول وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها باید در ارتباط با اسکان دانشجویان پاسخگو باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار