۵۰۳ فرد دارای معلولیت طی سال گذشته در دستگاه‌های دولتی استخدام شدند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از استخدام ۵۰۳ نفر از افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: هر دستگاهی که از بودجه عمومی کشور استفاده کند، باید قانون اختصاص سه درصد مجوزهای استخدامی قانون حمایت از معلولان را رعایت کند.
به گزارش بازارکار، محمدرضا شهبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان‌های دولتی تقریبا صد در صد این قانون را رعایت می‌کنند و با توجه به هماهنگی با سازمان امور استخدامی کشور و سختگیری این سازمان در دادن مجوزها و تعیین سهمیه معلولان در دستگاه‌های دولتی می‌توان گفت تمام سهمیه معلولان از مجوزهای صادر شده برای دستگاه های دولتی ستاره دار شده است یعنی فقط معلولان در آن رسته شغلی پس از قبولی در آزمون نهایی به کار گرفته می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: مجموع سهمیه استخدام افراد دارای معلولیت در سال گذشته ۱۳۰۶ سهمیه بوده است که ۹۶۱ سهمیه آن مربوط به سال ۹۹ و بقیه سهمیه آن نیز مربوط به مجوزهای سال گذشته بود که دستگاه مجری افراد را به کار نگرفته بودند. از مجموع این مجوزها بعد از مصاحبه و پذیرفته شدن در نهایت ۵۰۳ نفر پذیرفته نهایی سال گذشته بودند یعنی ۴۰ درصد سهمیه ها به صورت نهایی جذب شدند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: بقیه سهمیه‌ها دوباره باقی می‌ماند و اگر دستگاه اجرایی بخواهد آزمون دیگری برگزار کند مجوزهای باقیمانده به سرجمع مجوز سال آینده اضافه می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه امسال نیز ۱۸۱۶ سهمیه مجوز استخدامی برای معلولان وجود دارد، افزود: امسال ۱۳ دستگاه اجرایی توانستند مجوز استخدام بگیرند که تاکنون فقط وزارت علوم و تحقیقات آزمون استخدامی خود را برگزار کرده است که سهمیه معلولان ۶۰ سهمیه بوده است.

وی اظهار داشت: متقاضیان دارای معلولیت پس از اخذ نمره حد نصاب آزمون برای رشته شغلی تعیین شده با هم رقابت خواهند کرد

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار