ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت سال ۱۴۰۱

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت سال ۱۴۰۱

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱-دریافت کارت آزمون فوق العاده وکالت در سال ۱۴۰۱

به اطلاع کاربران شرکت کننده در آزمون فوق العاده وکالت می رساند، لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

آزمون صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ برگزار می‌شود.

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


فروردین ۱۴۰۱ _ تمدید ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت سال 1401

به اطلاع می رساند سخنگوی «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه» از تمدید مهلت ثبت نام آزمون ملی وکالت خبر داد.

اسماعیل حسینی‌ ایجی: با توجه به استقبال بی نظیر داوطلبان آزمون ملی وکالت و به دلیل مراجعات و درخواست‌های مکرر جهت تمدید مهلت ثبت‌نام با موافقت رئیس محترم مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ترتیبی اتخاذ شده است که متقاضیان بتوانند تا روز دوشنبه 1401/01/29 نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. حسینی‌ایجی تاکید کرد که تاریخ ثبت نام تمدید نخواهد شد.


مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، در اجرای بند «ب» ماده 4 آئین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب 27/11/97 از متقاضیان اخذ پروانه وکالت دادگستری جهت شرکت در آزمون ثبت نام به عمل می آورد.
شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون وکالت

1) تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.
2) داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشکده های معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به شرط ارزشیابی رسمی) یا معادل حوزوی آن در رشتههای حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی.
تبصره 1 :کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتررشته های فوق الذکرهستند در صورت شرکت در آزمون مدرک بالاتر آنان جایگزین مدرک مرتبط کارشناسی نخواهد شد و مورد پذیرش نمی باشد؛ بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.
تبصره 2 :مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.
تبصره 3 :دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلام را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.
تبصره 4 :دارندگان مدارک کارشناسی ارشد پیوسته حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی، با مدرک کارشناسی مرتبط، مجاز به شرکت در آزمون هستند.
تذکر: (مدارک معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی «داخلی سازمان ها» پذیرفته نمیباشد.)
3) داشتن حداقل 24 سال تمام شمسی و حداکثر 65 سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه وکالت
تبصره1 :شرکت در آزمون برای افرادی که در زمان آزمون شرط سنی را ندارند اما در زمان صدور پروانه (در صورت قبولی در فرایند های آزمون و احراز صلاحیت) شرط سنی را داشته باشند، بلامانع است.
4) انجام خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان.
5) عدم سوءپیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.
6) عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تأیید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق.
7) عدم اشتغال اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی در وزارتخانهها، سازمان ها، ادارات و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلابی، شهرداری ها و مؤسسات مأمور به خدمات عمومی و عدم اشتغال به سردفتری یا دفتریاری در زمان صدور مجوز و پس از آن مادامی که شخص به وکالت موضوع این آییننامه اشتغال دارد.
تبصره1 :مشاغل آموزشی یا پژوهشی در دانشگاه ها از مقررات شرایط فوق مستثنی میباشد.
8) نداشتن سوء شهرت.
9) داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی.
10) عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضائی یا خدمات دولتی یا وکالت دادگستری.
تبصره 1 :داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه در هر دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی میشوند
برای اخذ پروانه وکالت باید شرایط مقرر در ماده 5 آئین نامه اجرایی مرکز و سایر قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه وکالت و مفاد آنها را دارا باشند، آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت نام در آزمون بر عهده داوطلبان است و مسئولیت عدم احراز شرایط در قوانین مذکور متوجه ایشان خواهد بود، قبولی در هر یک از مراحل آزمون کتبی یا شفاهی برای شرکت کنندگانی که شرایط ذکر شده در قوانین و آیین نامه های مربوطه را نداشته باشند هیچگونه حقی ایجاد نمیکند.
تبصره 2 :داوطلبان هنگام ثبت نام نباید مشمول شرایط غیبت از خدمت وظیفه عمومی باشند.
مدارک لازم جهت ثبت نام:

داوطلبان محترم لازم است تصویر اسکن شده مدارک زیر را در هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری نمایند:
1) عکس پرسنلی با مشخصات زیر: عکس 4*3 رنگی پرسنلی تمام رخ با زمینه سفید که در سال 1401 گرفته شده باشد (با رعایت تمام شئونات اسلامی) و اندازه آن حداقل 300 * 300 پیکسل باشد و حجم فایل ذخیره شده آن نباید از 15 کیلوبایت کمتر و از 70 کیلوبایت بیشتر باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حاشیه های اضافه عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی، فرد متقاضی به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد و از ادامه مراحل آزمون توسط داوطلب جلوگیری خواهد شد.
2) صفحه اول شناسنامه
درصورتی که شناسنامه توضیح دارد، تصویر صفحه توضیحات باید ارسال شود. حجم فایل ذخیره شده تصویر صفحه اول شناسنامه نباید از 30 کیلوبایت کمتر و از 130 کیلوبایت بیشتر باشد.
3) کارت ملّی
•حجم فایل ذخیره شده عکس کارت ملی نباید از 15 کیلوبایت کمتر و از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.
4) گواهی فراغت از تحصیل یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مرتبط، یا دانشنامه کارشناسی یا بالاتر و یا گواهی موقت عکسدار فراغت از تحصیل.
5) مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان (کارت پایان خدمت،گواهی معافیت دائم یا موقت) و در خصوص افرادیکه در حال سپریکردن خدمت وظیفه عمومیهستند و یا در مهلت قانونی اعزام به خدمت پس از اتمام معافیت تحصیلی هستند، مدارک مثبت این وضعیت باید ارسال شود.
•تصویر باید بدون حاشیه های زاید با اندازه حدود 213 در 312 pixels و با وضوح تصویری dpi72 باشد.
6) پروانه وکالت ویژه دارندگان پروانه وکالت که برای تغییر حوزه قضایی خدمت در آزمون شرکت میکنند.
تذکر مهم: تمام تصاویر باید با فرمت jpg ذخیره شده باشند.

امتیازات و سهمیه های قانونی:

الف) به استناد بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه و ماده 59 مکرر قانون جامع خدماترسانیبه ایثارگران، 30 درصد از سهمیه پذیرش به ایثارگرانی که حداقل 70 %نمره آخرین فرد قبول را کسب نموده اند تعلق میگیرد، مفاد آن به شرح زیر می باشد:
«قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مکلفند سی درصد (30%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند. که به شرح زیر می باشد:
1 .فرزندان و همسران شهدا.
2 .جانبازان با حداقل ده درصد (10%)
3 .آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت.
4 .رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه.
5 .همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(25%) و بالاتر.
6 .فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی.
استفاده از این سهمیه مانع از پذیرش ایثارگرانی که نمره قبولی سهمیه ی آزاد را کسب نموده اند نمی باشد.
تذکر: داوطلبان ضروری است تا پایان مهلت ثبت نام نسبت به تعیین وضعیت ایثارگری خود اقدام نمایند. بدیهی است پس از پایان مهلت ثبت نام هیچگونه اقدامی امکانپذیر نمیباشد.
ب) مراجع ذیصلاح جهت تایید سهمیه ایثارگری:
معاونت منابع انسانی کل وزارت دفاع و پشتیبانی، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت نیروی انسانی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاونت منابع انسانی کل نیروی انتظامی، معاونت منابع انسانی کل ارتش، معاونت سرمایه انسانی کل سازمان بسیج مستضعفین، مرکز عملیات و خدمات نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران.
تذکر: با توجه به مشکلات پیش آمده در سال های گذشته، قبل از ثبت درخواست اعمال سهمیه به ارگان صادر کننده ایثارگری مراجعه کرده و از تایید سهمیه ایثارگری خود از ارگان مربوطه اطمینان حاصل نمایید. پس از اعلام نتایج آزمون سهمیه ایثارگری داوطلبان از ارگان مربوطه استعلام می شود و در صورت عدم تایید، قبولی داوطلب کان لم یکن می باشد.
نحوه ثبت نام:

1) کلیه متقاضیان ثبت نام در آزمون وکالت در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه باید از تاریخ 1401/01/20 لغایت 1401/01/26 با مراجعه به درگاه اینترنتی ثبت نام آزمون ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور میشود ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی میباشد و داوطلبان لازم است از طریق درگاه اینترنتی مذکور نسبت به ثبت نام در
آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول میباشد.
2) متقاضیان در هنگام ثبت نام، حق انتخاب صرفاً یک استان (با اولویت داوطلبان بومی) جهت حوزه قضایی محل خدمت را دارا می باشند.
پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی:

متقاضیان واجد شرایط لازم است نسبت به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ ( 3/000/000 ریال) به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.
تذکر: متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.
زمان آزمون و نحوه اخذ کارت ورود به جلسه:
کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه تاریخ 1401/02/20 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اینترنتی قرار خواهد گرفت. آزمون در روز 1401/02/23 با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان ها برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

ردیف نام دروس ضریب
1 حقوق مدنی 2
2 آئین دادرسی مدنی 2
3 حقوق تجارت 2
4 حقوق جزای عمومی و اختصاصی 2
5 آئین دادرسی کیفری 2
6 فقه 2
7 حقوق ثبت 1
8 حقوق اساسی 2

آزمون از قوانین و مقررات زیر با آخرین اصلاحات و همچنین آراء وحدت رویه مرتبط با آنها خواهد بود.
آیین دادرسی مدنی
1- قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال 1379با اصلاحات
بعدی.
2- قانون اجرای احکام مدنی مصوب سال 1356 با اصلاحات بعدی.
3- قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب سال 1394.
4- قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392.
5- قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391.
6- قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال 1394.
7- آیین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه مصوب سال 1397.
آیین دادرسی کیفری
1- قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392.
2- آیین نامه اجرای احکام مصوب رییس قوه قضائیه سال 1398.
حقوق تجارت
1- قانون تجارت مصوب سال 1311.
2- لایحه قانونی اصلاح موادی از قانون تجارت مصوب سال 1347.
3- قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1370 با اصلاحات بعدی.
4- قانون صدور چک مصوب سال 1397.
5- قانون اداره تصفیه ورشکستگی مصوب سال 1318.
حقوق جزای عمومی و اختصاصی
1- قانون مجازات اسلامی مصوب سال1392 (مطابق با اصلاحات اخیر) به همراه بخش تعزیرات از قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375.
2- قانون کاهش مجازات حبس تعزیری (مصوب 1399).
3- قانون جرایم رایانه ای مصوب سال 1388.
4- قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال 1386 با اصلاحات بعدی.
5- قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی مصوب سال 1369 با اصلاحات بعدی.
6- قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب سال 1367.
فقه
سوالات فقهی این بخش از کتاب تحریرالوسیله خواهد بود:
1- کتاب الوکاله
2- کتاب القضاء
3- کتاب الشهادات
4- کتاب الاقرار
5- کتاب الایمان
حقوق ثبت
1- قانون ثبت اسناد و املاک مصوب سال 1310 با اصلاحات بعدی.
2- قانون افراز و فروش املاک مشاع مصوب سال 1357.
3- قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مصوب 1390.
4- قانون اصلاح بعضی از مواد قانون ثبت و قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب 1322
حقوق مدنی
1- قانون مدنی مصوب سال 1307.
2- قانون امور حسبی مصوب سال 1319 با اصلاحات بعدی.
3- قانون مسئولیت مدنی مصوب سال 1339.
4- قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1356.
5- قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1376.
6- قانون تملک آپارتمان ها مصوب سال 1343 با اصلاحات بعدی.
7- قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال 1389.
8- قانون بیمه اجباریخسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشیاز وسایلنقلیه مصوب
سال 1395
حقوق اساسی
1- قانون اساسی به همراه نظریات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان.
تذکرات مهم:
• تاریخ برگزاری آزمون کتبی روز جمعه مورخ 1401/02/23 خواهد بود.
• بر اساس آیین نامه مرکز آزمون دو مرحله ای میباشد و عدم حضور در جلسه آزمون، کتبی و شفاهی، در زمان تعیین شده به هر علت که باشد، انصراف از تقاضا تلقی می شود و حقی به داوطلب غایب تعلق نمیگیرد.
• کلیه اظهارات متقاضی در فرم ثبتنام اینترنتی حمل بر صحت می باشد و مدارک بارگذاری شده پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی از پذیرفته شدگان برای مرحله دوم آزمون دعوت خواهد شد. ثبت نام در آزمون و شرکت در آن، حتی کسب بالاترین نمره در بین شرکت کنندگان زمانی مؤثر خواهد بود که متقاضی واجد کلیه شرایط اعلام شده در آگهی باشد. در غیر اینصورت پرونده متقاضی در هر مرحله که باشد، کأن لم یکن تلقی شده و از آنجا که ثبت نام وی با اطلاعات غلط صورت گرفته، حقی برایش ایجاد نکرده و پرونده وی مختومه میگردد. هیچ وجهی از وجوه دریافتی نیز به وی مسترد نخواهد شد.
• به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.
• وجه پرداختی صرفاً برای شرکت در آزمون کتبی دریافت میشود و پرداخت هزینه شرکت در سایر مراحل ارزیابی نیز بر عهده داوطلبان است.
• داوطلب باید در تاریخ اعلام شده نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه امتحان اقدام نموده و در زمان امتحان، در محل حوزه هایی که برای او تعیین می شود (که ممکن است لزوماً شهرستان محل اقامت وی نباشد) حضور یافته و به سؤالات آزمون پاسخ دهد.
• داوطلبان برای اخذ پروانه وکالت علاوه بر کسب حد نصاب نمره و رتبه در آزمون کتبی و پذیرش در آزمون شفاهی، باید سایر شرایط مندرج در قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه وکالت و مفاد آنها را دارا باشند و در نهایت مطابق ماده 9 آیین نامه اجرایی مرکز صلاحیت داوطلبان توسط هیات تعیین صلاحیت رد یا تایید خواهد شد، ضمن آن که آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبتنام در آزمون، بر عهده داوطلبان است و مسئولیت عدم احراز شرایط طبق قوانین مذکور، متوجه ایشان خواهد بود قبولی در هر یک از مراحل هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی شود.
• پذیرفته شدگان پس از تأیید صلاحیت توسط هیات تعیین صلاحیت مرکز به کارآموزی معرفی می شـوند. این افراد موظفند به مدت 18 ماه علاوه بر انجام تکالیف آموزشی، تحت نظر وکیل سرپرست مطابق با قوانین و مقررات حاکم به کارآموزی و وکالت در برخی دعاوی بپردازند. کارآموزان پـس از طی موفقیت آمیز دوره کارآموزی و قبولی در ارزیابیهایی حین و پایان این دوره موفق به کسب پروانه وکالت پایه یک میشوند.
• درصورت تأخیر غیرموجه بیش از یکسال در مجموع مراحل کارآموزی و تحلیف، قبولی آنان کأن لم یکن خواهد شد. مرجع تشخیص موجه بودن غیبت، این مرکز میباشد.
• کلیه اطلاع رسانی ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه انجام خواهد شد. درصورت عدم اطلاع متقاضی از هر یک از مراحل مذکور، مسئولیت آن متوجه وی است و هیچگونه حقی برای تکرار هیچ یک از مراحل فوق برای او نخواهد بود.
این مرکز نیز هیچگونه تعهدی برای تکرار مراحل گذشته نخواهد داشت.
• درخواست استفاده از سهمیه ایثارگری فقط در زمان ثبتنام اولیه امکانپذیر بوده و بعد از آن هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد شد.
• ویرایش اطلاعات ثبتنام اعم از ثبت سهمیه ایثارگری، تغییر استان محل خدمت و… پس از پایان مهلت ثبت نام به هیچ وجه مقدور نمیباشد و مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده بر عهده داوطلب میباشد.
تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی، درخصوص ثبت اشتباه اطلاعات ثبت نامی، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبتنام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میگردد داوطلب حتماً اقدام به کنترل اطلاعات ثبتنامی نماید. بدیهی است مسئولیت ثبت اطلاعات اشتباه بر عهده داوطلب می باشد.
• آزمون مرحله اول به شیوه کتبی چهارجوابی و در مرحله دوم به صورت مصاحبه شفاهی خواهد بود.
• تشخیص معتبر بودن کلیه مدارک و گواهیهای داوطلب با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده
خواهد بود.
•هنگام ثبت نام باید اصل مدارک مورد نظر فقط اسکن و در درگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد در محل پیش بینی شده بارگذاری شود.
• تذکر: ارسال اصل یا تصویر هیچ یک از مدارک یادشده به مرکز تا زمان اعلام نتیجه مرحله اول آزمون ضرورت ندارد.
•همه قوانین و مقررات داخلی مرکز برای تمام داوطلبان و پذیرفته شدگان لازم الاتباع است و تغییرات آتی در قوانین و مقررات به منزله سلب حق مکتسبه نبوده و رعایت آنها نیز الزامی خواهد بود. کلیه داوطلبان نیز موظف هستند دستور العمل ها و آیین نامه های مرتبط با مرکز علی الخصوص آیین نامه اجرایی مرکز ماده 187 قانون برنامه توسعه مصوب 27/11/1397 و دستورالعمل کارآموزی وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مصوب 02/02/1399 را مطالعه نمایند.
• قبولی داوطلب در آزمون کتبی یا شفاهی در صورت عدم احراز شرایط مندرج در قوانین، دستورالعمل ها و آیین نامه های مرتبط با مرکز، هیچگونه حقی مبنی بر پذیرش وی ایجاد نمی کند.
• ضرورت دارد که داوطلبان تا پایان مراحل مختلف این آزمون، مطالب مندرج در سایت مرکز و صفحات مرکز در شبکه های اجتماعی پیوسته پیگیری و مطالعه کنند.
• عدم توجه به اطلاعیه های مرکز در فرآیند جذب و عدم پیگیری از سوی داوطلب در تمام مراحل به منزله انصراف بوده و هیچگونه عذری در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.
• داوطلبانی که دارای معلولیت (کم بینایی یا نابینایی) و ناتوانی جسمی- حرکتی از ناحیه دست می باشند (صرفاً جهت استفاده از منشی در آزمون) گواهی معلولیت و استفاده از منشی صادره از سازمان بهزیستی کشور را از قسمت مربوطه سیستم ثبت نام ارسال نمایند. مفروض است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال 1376 هیچ گونه سهمیه فوق العاده های برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.
• آن دسته از متقاضیانی که شرایط لازم برای اخذ پروانه وکالت را ندارنـد، جهـت کسـب آمـادگی و ارزیـابی علمی خود می توانند در آزمون شرکت کنند و هیچ گونه حقی برای آن ها ایجاد نمیکند.
• صرفاً داوطلبان که در زمان ثبت نام دارای پروانه وکالت یا کـارآموزی هسـتند مجـاز بـه ثبـت درخواسـت انتقالی (تغییر حوزه) می باشند.
تبصره: داوطلبان آزمون سال های گذشته که پروانه کارآموزی یا وکالت ندارند به هیچ عنوان تا قبل از صدور پروانه اجازه ثبت درخواست انتقالی (تغییر حوزه) را ندارند.
تبصره: متقاضیان انتقالی الزاماً باید قسمت مربوط را در فرم ثبت نام را تکمیل نمایند و هر گونـه درخواسـت فیزیکی و کتبی دیگر بلا اثر خواهد بود.
کلیه داوطلبان موظف اند موارد مندرج در دفترچه راهنمای آزمون را مطالعه نماینـد . مسـئولیت مشـکلات بعدی ناشی از عدم اطلاع از ضوابط درج شده بر عهده داوطلب خواهد بود.

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.