آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال 1401

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال 1401

28 تیر 1401 – دریافت کارت آزمون پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری

به اطلاع کاربران شرکت کننده در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰  می رساند لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

آزمون صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۴/۳۰ در ۳۲ شهرستان کشور برگزار می شود.

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


25 تیر 1401 – اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۱

به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری (نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) می‌رساند که آزمون صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۴/۳۰ در ۳۲ شهرستان کشور برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت ۸:۰۰ آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم­ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد، لذا همه داوطلبان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

لینک مربوط به پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سه­‌شنبه ۱۴۰۱/۴/۲۸ بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده و اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و …) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب – آدرس، محل‌ رفع نقص کارت و مندرجات کارت شرکت در آزمون

۱-در صورت مشاهده مغایرت در بندهای ۱ ،۲ ،۳ ،۴ ،۷ ،۹ و ۱۰ کارت شرکت در آزمون، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۴/۳۰ به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید.

تبصره: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۱۰ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه بنیاد شهید سپاه پاسداران ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۴/۳۰ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای شما اعمال گردد؛ در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

تذکر مهم در خصوص سهمیه: کسانی که در زمان ثبت‌نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده و سهمیه درخواستی آنان از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته، ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه، عدم تایید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند.

۲- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ذیل وجود دارد داوطلبان می‌توانند از ساعت ۸:۳۰ الی۱۲:۰۰ ظهر و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ بعدازظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۴/۲۹ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جدول شماره ۱ و ۲ ذیل) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام نمایند:

۱-۲- چنانچه نسبت به بندهای ۵ و ۶ (جنس، معلولیت) معترض هستید.

تبصره: درخصوص بند ۶ (معلولیت و شدت معلولیت) چنانچه خواستار اعمال بند فوق می‌باشید، لازم است فرم مخصوص معلولیت تایید شده را از سازمان بهزیستی دریافت و تحویل واحد رفع نقص نمائید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید.

۲-۲- چنانچه عکس روی کارت داوطلب دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می­باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «۲» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در واحد رفع نقص مراجعه نمایند، موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

یادآوری: داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج ‍‍ ـ یادآوری های مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- در ورودی حوزه­های امتحانی نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون (ساعت ۷:۳۰ صبح) بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

۵- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با داوطلبانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

۶- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می­گردد و با داوطلبان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

۷- داوطلبان لازم است درصورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون برای آنها، نسبت به ارسال درخواست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۵/۵ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند. بدیهی است درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

د- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه­های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می­رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر داوطلبان و خانواده­های محترم خود، آن را رعایت کنید:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

۳- از تردد بی­مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان زمان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.

۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری نمایید.

۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

۸- از تماس دست­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

۹- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

۱۰- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

۱۱- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۲- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­شود نظیر صندلی­ها، دستگیره درب­­ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

ه‍ – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش کشور

در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، داوطلبان می‌توانند سئوال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org/، به این سازمان ارسال نمایند. ضمناً داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید


۹ خرداد ۱۴۰۱- تمدید مجدد ثبت‌نام آزمون کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری

پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ بدینوسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام در آزمون پذیرش پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۱ (مربوط به پذیرش سال ۱۴۰۰) می رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۱۴۰۱/۰۳/۰۹) برای ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا پایان روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند. لذا متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق آگهی ثبت‌نام و اصلاحات مندرج در اطلاعیه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۴، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند.

ضمناً متقاضیانی که قبلاً ثبت نام خود را تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده اند در صورت تمایل می توانند تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند.


۴ خرداد ۱۴۰۱- اطلاعیه‌ اصلاحات آگهی و تمدید مهلت ثبت نام آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰)
پیرو انتشار آگهی ثبت‌نام آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۱ (مربوط به پذیرش سال ۱۴۰۰) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ و با توجه به اعلام اتحادیه دادگستری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، مبنی بر اصلاحات آگهی ثبت نام، موارد ذیل برای اطلاع و اقدام لازم اعلام می گردد:

به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که در مهلت مقرر (از تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۴) برای ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند. لذا متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق آگهی ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند. همچنین با توجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بنابراین متقاضیانی که قبلاً ثبت نام خود را تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده اند در صورت تمایل می توانند تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند.

اصلاحات مربوط به آگهی ثبت نام:

با توجه به لازم الاجراشدن قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار (مصوب ۱۴۰۱) و ماده ۵ این قانون، کانون های وکلای دادگستری در این مرحله به شرح ذیل مبادرت به پذیرش می نمایند:

۱- مستندات قانونی:

الف) ماده ۵ قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار- تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۷۶/۰۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن الحاق می شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می گردند. نظارت بر اجرای این تبصره بر عهده قوه قضائیه است و قوه مزبور مکلف است در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از برگزاری آزمون، راسا به برگزاری آن اقدام کند. استنکاف از اجرای این حکم جرم محسوب و مرتکب به مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

تبصره ۲- برای مشمولان بند «چ» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل شصت درصد (%۶۰) می باشد.

ب) بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران):

«قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء وکارشناسان قوه قضاییه مکلفند سی درصد (۳۰%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک، سر دفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰% )، آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و فرزندان وهمسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»

تذکر مهم: براساس قانون فوق محدودیت درخصوص حداقل و حداکثر سن برای ثبت نام نسبت به داوطلبان ایثارگر اعمال نخواهد شد.

۲- بر این اساس بند ۱ آگهی آزمون درباره ظرفیت پذیرش کار آموزان وکالت حذف می شود. همچنین داوطلبانی که مبادرت به ثبت نام بر اساس ظرفیت پذیرش کانون ها نموده اند، امکان ویرایش کانون انتخابی خود را در سامانه ثبت نام به نشانی www.sanjesh.org دارند.

۳- داوطلبانی که موفق به اخذ هشتاد درصد نمره کل از آزمون گردند، پس از طی مراحل دوران کار آموزی و موفقیت در اختبار مجاز به اشتغال دایم در مرکز استان کانون پذیرفته شده هستند.

۴- بند ۱۱-۶ از تذکرات لازم در آگهی آزمون، از دفترچه آزمون حذف و کلیه کار آموزان وکالت عضو کانون های وکلا مجاز به شرکت در آزمون می باشند.

۵- با عنایت به تشکیل کانون وکلای دادگستری هرمزگان و خارج شدن از زیرمجموعه کانون وکلای دادگستری مرکز، داوطلبان می توانند این کانون را به عنوان محل اشتغال انتخاب نمایند.


به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون کارآموزی وکالت دادگستری میرساند که اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به نمایندگی از کانونهای وکالی دادگستری جمهوری اسلامی ایران متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز- آذربایجان شرقی – فارس و کهگیلویه و بویراحمد- اصفهان – آذربایجان غربی – مازندران- خراسان رضوی و جنوبی – گیلان- قزوین- خوزستان – کرمانشاه – همدان – قم – کردستان – گلستان – اردبیل- مرکزی- بوشهر – زنجان- لرستان – کرمان- البرز سال 1376 ،لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1333 ،آیین نامه و مقررات مربوط، به تعداد مورد نیاز مجموعاَ 4302 چهارمحال و بختیاری- یزد – ایلام و خراسان شمالی از طریق آزمون کتبی و در اجرای قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب نفر و با توجه به شرح، شرایط و موارد زیر اقدام به برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت می نماید.
مهلت ثبت نام تا 4 خرداد 1401 می باشد.

مواد امتحانی

این آزمون، کتبی، یک مرحله ای به صورت تستی بوده و ضرائب دروس آن به شرح ذیل می باشد:

ردیف نام دروس ضریب
1 حقوق مدنی 3
2 آیین دادرسی مدنی 3
3 حقوق تجارت 2
4 اصول استنباط حقوق اسلامی و متون فقه 1
5 حقوق جزای عمومی و اختصاصی 2
6 آیین دادرسی کیفری 2
7 حقوق اساسی 1

تبصره: سوالات هر یک از مواد آزمون از قلمرو قوانین و مقررات ذکر شده در ذیل هر عنوان و نیز آراء وحدت رویه مرتبط طرح می شود. فهرست منابع در جدول پیوست شماره 1 این آگهی می باشد.

شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت
1-3 : داوطلبان باید دارای شرایط ذیل باشند:
الف- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
ب – اعتقاد و التزام عملی به احکام و مبانی دین مقدس اسلام.
پ- اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه، قانون اساسی.
ت- نداشتن پیشینه محکومیت موثر کیفری.
ث – نداشتن سابقه عضویت و فعالیت در گروههای الحادی و فرق ضاله و معاند با اسلام
ج- گروه هایی که مرامنامه آنها مبتنی بر نفی ادیان الهی میباشد.
چ- عدم وابستگی به رژیم منحوس پهلوی و تحکیم پایه های رژیم طاغوت.
ح- عدم عضویت و هواداری از گروهکهای غیر قانونی و معاند با جمهوری اسلامی ایران.
خ – عدم اعتیاد به مواد مخدر و استعمال مشروبات الکلی
د- دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد) یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.
تبصره 1 :کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند؛ بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.
تبصره 2 :دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.
تبصره 3 :اقلیتهای مذهبی رسمی از دارا بودن شرایط مندرج در بند ب مستثنی می باشند.
2-3 :به اشخاص زیر اجازه وکالت داده نمیشود:
الف- اتباع خارجه.
ب – قضات و مستخدمین دولتی و بلدی و مملکتی و بنگاههایی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت است در حین اشتغال به خدمت به استثنای استادان دانشکده حقوق که اشتغال به تدریس در یکی از شعب حقوقی دارند در صورت اجازه شورای دانشگاه.
پ – محکومین به انفصال ابد از خدمات دولتی.
ت – اشخاص مشهور به فساد اخلاق و تجاهر به استعمال مسکر و افیون و اعمال منافی عفت.
ث- محکومین به جنایت مطلقاً و محکومین به جنحه هایی که منافی با امانت و عفت و شئون وکالت است به تشخیص هیأت مدیره کانون و یا آنکه به موجب قانون مستلزم محرومیت از بعضی حقوق اجتماعی است.
ج – کسانی که به اتهام جنایت یا جنحه های مذکور در ماده فوق تحت محاکمه هستند.
چ – اشخاصی که طبق حکم محکمه از وکالت محروم شده اند.
3-3 – شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده میشود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده میشود که هنگام ثبت نام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.
4-3 -اشخاصی مجاز به شرکت در آزمون و صدورپروانه کارآموزی هستند که دارای شرایط مندرج درقوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.
هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.