تصویب ۱۴ برنامه برای ایجاد ۶۰ هزار شغل در خوزستان/سهم دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال مشخص شد

دسته ها: اخبار استان اخبار
استاندار خوزستان از به تصویب رسیدن ۱۴ برنامه برای ایجاد ۶۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ در استان خبرداد و گفت: تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام و مشخص شد که هر دستگاه چه سهمی در اشتغال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، امروز یکشنبه یکم خردادماه جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان با حضور ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مهرداد نیکو رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مسئولان مربوطه به ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این جلسه اظهار کرد: این کارگروه برای استان بسیار مهم است چراکه یکی از معضلات خوزستان نرخ بیکاری بالا با وجود ظرفیت‌های مختلف است.

وی افزود: ‌باتوجه به شعار سال مبنی بر تولید بر پایه دانش و اشتغالزایی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری ۱۴ برنامه برای اشتغالزایی ۶۰ هزار نفر تعریف شده و مورد تصویب قرار گرفت.

خلیلیان گفت: طبق برنامه کارگروه‌ها گزارش‌های خود را ارائه دادند و تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام و مشخص شد هر کدام از دستگاه چه سهمی در اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه با اجرای این برنامه‌ها و اشتغال می‌توان تحولی در وضعیت اشتغال و تولید ایجاد کنیم، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های اشتغال خود را ظرف یکماه آینده آماده کنند.

استاندار خوزستان بر همکاری بخش خصوصی در برنامه اشتغال استان تاکید و عنوان کرد: ظرفیت‌های استان در این برنامه‌ها دیده شود.

وی اضافه کرد: برطرف کردن واحد‌های مشکل‌دار از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌توان برای ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.

خلیلیان در پایان بر توسعه نخیلات و شیلات و صنایع مرتبط با صنعت فرآوری محصولات کشاورزی تاکید کرد.

اخبار استان اخبار