امکان جستجوی مستقیم شغل توسط کارجویان در سامانه شغل وزارت کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اشتغال وزارت کار گفت:کارجویان می‌توانند به‌صورت مستقل وارد سامانه شغل شده و ثبت‌نام کنند و پس از تکمیل رزومه خود فرصت‌های شغلی موردعلاقه و مرتبط با خود را جستجو کkند و در صورت نیاز درخواست استخدام خود را در سامانه ثبت کنند.
به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ از جمله سیاست های مهم در حوزه اشتغال, استفاده از توانمندی بخش غیردولتی است. دفاتر مشاورشغلی و کاریابی ها بازوان توانمند برای کمک در عرصه اشتغال هستند که حلقه وصل بین کارجو و فرصت شغلی می باشند.

کریمی بیرانوند،معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه جستجوی شغل در دی ماه 1400 خبر داده است و بیان کرده است: این سامانه به نحوی طراحی شده است که کارجویان می‌توانند به‌صورت مستقل وارد سامانه شده و ثبت‌نام کنند و پس از تکمیل رزومه خود فرصت‌های شغلی موردعلاقه و مرتبط با خود را جستجو کند و در صورت نیاز درخواست استخدام خود را در سامانه ثبت کنند؛ همچنین این قابلیت وجود دارد تا درصورتی‌که کارجو امکان دسترسی به سیستم را ندارد با مراجعه به کاریابی‌ها می‌تواند از امکانات سامانه استفاده کنند.

وی در ادامه گفته است: همچنین کارفرمایان می‌توانند پس از ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات شغلی خود، فرصت‌های شغلی موردنیاز خود را در سامانه ثبت کنند و پس از بررسی و تأیید کاریابی‌ها در سامانه منتشر گردد. در صورت نیاز کارفرما می‌تواند از میان رزومه‌های موجود در سامانه جستجو کرده و درخواست به‌کارگماری کارجو را در سیستم ثبت کند تا باقی مراحل توسط کاریابی انجام شود.در این راستا سامانه جستجوی شغل به نشانی http://shoghl.mcls.gov.ir طراحی و در دی‌ماه 1400 راه‌اندازی شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار