اعلام نتیجه نهایی آزمون دکتری در نیمه اول شهریور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان سنجش کشور گفت:در نیمه اول شهریور ۱۴۰۲ نتایج نهایی آزمون دکتری اعلام خواهد شد.
عبد الرسول پور عباس، رئیس سازمان سنجش کشور گفت:تعداد داوطلبان شرکت کننده در مقطع دکتری ۱۳۲۰۰۰ نفر در تهران و این آزمون در ۱۱۰شهر و ۱۵۷ حوزه امتحانی و ۵۵۷حوزه فرعی در سرار کشور برگزار می شود.

او افزود: تعداد کل شرکت کنندگان ۱۶۹۹۶۴ نفر است که ۷۵۶۲۵ نفر زن و ۹۴۳۳۹ نفر مرد در آز مون دکتری شرکت کرده اند.

پورعباس اعلام کرد: افراد قبل از آزمون باید احراز هویت شوند و ما درصدد هستیم تا با روش‌های علمی همچون اثر انگشت احراز هویت افراد را انجام دهیم.

او ادامه داد:در هنگام برگزاری آزمون خللی در اینترنت کشور وارد نمی‌شود و ما تلاش می‌کنیم امنیت آزمون‌ها را افزایش دهیم.

به گفته وی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و بعدازظهر جمعه ۱۲ اسفند سال جاری برگزار می شود. تعداد شرکت‌کنندگان آزمون ارشد ۴۷۱۵۲۸ نفر است.

او گفت: نتایج اولیه آزمون ارشد نیز نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود و کار انتخاب رشته داوطلبان همان خرداد شروع و اواخر خرداد نیز نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص و آزمون‌های عملی منتشر می‌شود. آزمون اولیه داوطلبان نیز تیر برگزار خواهد شد.

پور عباس ادامه داد: نتایج اولیه به صورت کارنامه در نیمه اول اردیبهشت انجام و انتخاب رشته نیز در همین ایام خواهد گرفت. اعلام نتایج چند برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه، هفته اول خرداد سال بعد اعلام می شود و در نیمه اول شهریور ۱۴۰۲ نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

پور عباس افزود: آزمون دکتری دو مرحله ای است که ۵۰ درصد نمره و مرحله دیگری شامل مصاحبه است.

او بیان کرد: آخرین بررسی های انجام گرفته شده بالای ۱۵۰ هزار نفر کارت دکتری را دریافت کرده اند. بر مبنای استقرار افراد در محل زندگی حوزه بندی شده و در دکتری امتحان بیشتر در مراکز استان و در دانشگاه ها برگزار می شود.

پور عباس گفت : ما به سمت برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی می رویم زیرا دوران برگزاری آزمون کاغذی به سر رسیده است.

او بیان کرد: در حال حاضر سامانه طراحی سوال برای آزمون الکترونیکی ارشد و دکتری مانند کارشناسی طراحی شده است. آزمون کارشناسی بیشترین داوطلب را دارد و گستره جغرافیایی زیاد است.

پور عباس افزود: افراد شرکت کننده در دوره کارشناسی بیشتر به صورت آزمایشی شرکت کرده و تحلیل من این است که آزمون اصلی برای بیشتر داوطلبان کنکور تیر سال بعد است.

به گفته او باید طوری برنامه ریزی کرده تا رقابت در بین دانش آموزان دبیرستانی انجام شود.

او بیان کرد: در آزمون دی هیچ گونه گزارشی از طرف دستگاه های اجرایی به ما نرسیده است. مخزن سوالات هیچ راه نفوذی ندارد و مخازن استان ها از نظر فیزیکی و اینترنتی هیچ راه نفوذی ندارد و همه مسائل کنترل می شود.
پور عباس گفت:در آزمون سال جاری ۱۳۴دفترچه در ارشد و ۲۴۷دفترچه در دکتری است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار